XML English Abstract Print


1- دانشگاه ولی عصر (عج)
2- دانشگاه ولی عصر (عج) ، s.j.miryousefi@gmail.com
چکیده:   (2274 مشاهده)
هدف تحقیق حاضر، بررسی نقش ابعاد مدیریت ارتباط با مشتری در ارتقاء ورزش همگانی از دیدگاه مدیران ورزشی شهرستان کرمان بود. روش تحقیق حاضر، توصیفی از نوع همبستگی بود و جامعه آماری آن شامل، مدیران باشگاه ها و سازمان های ورزشی شهرستان کرمان بود که 150 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های مدیریت ارتباط با مشتری، طاهرپور کلانتری و همکاران (1389) و ورزش همگانی سرمد و همکاران (1390) استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها وشناسایی اثرات متغیرهای تحقیق، از مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزار اسمارت پی.ال.اس استفاده شد. نتایج نشان داد که سه مؤلفه مدیریت ارتباط بامشتری یعنی تمرکز برمشتری، مدیریت ارتباط و مدیریت دانش بر ارتقاء ورزش همگانی تأثیر مستقیم و معنی داری دارد. با توجه به نتایج تحقیق می توان چنین نتیجه گیری کرد که بر تمامی مدیران سازمان ها و باشگاه های ورزشی دولتی و غیردولتی لازم است تا تمام تلاش های خود را در راستای برقراری ارتباط با مشتری برای ترغیب جامعه به ورزش های همگانی وارتقاء آن به کار گیرند.
 
     
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1402/3/19 | پذیرش: 1403/1/15 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1403/1/15

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb