برگشت به فهرست مقالات | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


1- دانشگاه شهید بهشتی تهران
2- دانشگاه شهید بهشتی تهران ، dr_aghdae@yahoo.com
3- دانشگاه بولونا ، ایتالیا
چکیده:   (3248 مشاهده)
استفاده از بازخورد همزمان شنیداری با هدف یادگیری مسیر خیرگی از روش ­های جدید در حوزه­ی توجه است. هدف مطالعه حاضر تعیین تاثیر بازخورد دوحسی با استفاده از فراصوت حرکات چشم بر تصمیم­ گیری جهت ضربه­ی کلیر بدمینتون بود. راهبرد تحقیق نیمه تجربی، با طرح پیش آزمون- پس آزمون بدون گروه کنترل و روش آن بالینی بود. شرکت­ کنندگان تکلیف تشخیص جهت ضربه­ ی کلییر بدمینتون را در دو شرایط تمرینی تک حسی و دوحسی انجام دادند. در پیش­ آزمون، یادداری فوری و یادداری تاخیری دقت پاسخ، زمان پاسخ و مدت زمان تثبیت اندازه ­گیری شد. نتایج نشان داد در آزمون یادداری فوری و تاخیری شرکت­ کنندگان گروه دوحسی دقت پاسخ بالاتر و زمان پاسخ کوتاه­تری نسبت به گروه تک­ حسی داشتند. گروه دوحسی مدت زمان تثبیت بیشتری در مناطق کلیدی نسبت به گروه تک ­حسی در آزمون یادداری فوری و یادداری تاخیری داشتند. احتمالاً استفاده از بازخورد شنوایی را می ­توان به عنوان راهی برای بهبود مهارت تصمیم ­گیری در سطح مبتدی معرفی کرد.
     
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: رفتار حرکتی
دریافت: 1399/5/7 | پذیرش: 1401/2/20 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1401/2/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.