دوره 13، شماره 26 - ( 10-1402 )                   جلد 13 شماره 26 صفحات 140-123 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shahhosseini A, Sajadi S N, Rajabi H. Identifying The Effective Factors Of Personal Branding In Individual Sport Athletes. JRSM 2023; 13 (26) :123-140
URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3245-fa.html
شاه حسینی علی، سجادی سید نصراله، رجبی حسین. شناسایی عوامل مؤثر بر برند سازی شخصی در ورزشکاران رشته‌های انفرادی. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1402; 13 (26) :123-140

URL: http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3245-fa.html


1- دانشجوی دکترای مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران. ایران.
2- استاد دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، تهران، ایران.
3- استادیار مدیریت ورزشی، پردیس بین‌المللی کیش دانشگاه تهران. ، horajabi@ut.ac.ir
چکیده:   (3128 مشاهده)
هدف از تحقیق حاضر شناسایی عوامل مؤثر بر برند سازی شخصی برای ورزشکاران رشته‌های انفرادی بود. روش پژوهش از منظر رویکرد کیفی بود. جامعه آماری پژوهش شامل 18 نفر از ورزشکاران شاخص که قهرمانان ملی و بین‌المللی و صاحب‌نظران بازاریابی ورزشی است. روش نمونه‌گیری هدفمند بود. ابزار گردآوری داده‌ها مصاحبه‌های عمیق و نیمه ساختاریافته بود. تحلیل داده­ها در نرم‌افزار مکس کیودا نسخه 2020 انجام شد. 136 گزاره اولیه با مجموع فراوانی 247 و با 3 مقولۀ اصلی (عامل محیطی، ویژگی‌های فردی ورزشکاران، ویژگی‌های عملکردی) و 8 مقوله فرعی (رسانه­های جمعی، عوامل اجتماعی، عوامل مدیریتی، شرایط اقتصادی، خصوصیات شخصیتی فرد، مسئولیت­های اجتماعی، مهارت‌های اجتماعی) به عنوان شاخص‌های مؤثر بر برند سازی شخصی در ورزشکاران رشته‌های انفرادی احصاء شدند. نتایج نشان داد که ورزشکاران جهت ارتقای هرچه بیشتر برند شخصی خود به عوامل محیطی به ویژه رسانه‌های جمعی توجه بیشتری نموده و در حد امکان، آن را بهتر مدیریت نمایند. همچنین مسئولین برخی عوامل مدیریتی مانند بودجه اختصاص داده‌شده به رشته ورزشی، برنامه­ریزی جامع به منظور ارتقای همه‌جانبه ورزشکاران، نظارت بر رفتار و روابط ورزشکاران در محیط اجتماع و وجود زیرساخت­های قانونی که برند ورزشکاران را تحت تأثیر قرار می­دهد را مدنظر قرار دهند.

 
متن کامل [PDF 2109 kb]   (18 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: مدیریت ورزشی
دریافت: 1402/3/8 | پذیرش: 1402/9/19 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1402/9/19 | انتشار: 1402/10/8

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Research in Sport Management and Motor Behavior

Designed & Developed by : Yektaweb