@ARTICLE{Ramezanlo, author = {Ramezanlo, kiomars and Benar, Noshin and Saeedi, Fatemeh and }, title = {Creating a Competitive Advantage in Sports Businesses: The Role of Input Sources, Market Position and Creativity}, volume = {12}, number = {23}, abstract ={هدف از این پژوهش بررسی نقش منابع ورودی، موقعیت در بازار و توان خلاقیت در خلق مزیت رقابتی کسب‌وکارهای ورزشی (مجموعه‌های تفریحی-ورزشی آبی شهر تهران) بود. این پژوهش از نوع توصیفی – پیمایشی و از نظر هدف کاربردی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل مدیران مجموعه‌های تفریحی- ورزشی آبی شهر تهران بود. برای جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز برای آزمون فرضیه­ها ابزار پرسشنامه بهره گرفته شد. 80 پرسشنامه به نسبت توزیع مجموعه‌های تفریحی-ورزشی آبی در پنج منطقه استان تهران، به صورت هدفمند در اختیار مدیران قرار گرفت که از این تعداد 75 پرسشنامه مورد تجزیه‌و‌تحلیل قرار گرفت. یافته ­ها نشان داده منابع ورودی به طور مستقیم بر مزیت رقابتی اثر مثبت و معنی‌داری دارد (53/0 β= ،06/20t=)، موقعیت در بازار نیز به طور مستقیم بر مزیت رقابتی اثر مثبت و معنی‌داری (42/0 β= ،23/2t=) دارد. همچنین توان خلاقیت به طور مستقیم بر مزیت رقابتی اثر مثبت و معنی‌داری (63/0 β= ،43/11t=). نتایج این مطالعه هدفمند بودن رویکرد ترکیبی به‌واسطه توانایی به‌کارگیری درست منابع ورودی از جمله منابع انسانی، سازمانی و مالی، توجه به سرمایه مشتری و داشتن هوشمندی رقابتی به عنوان ایجادکننده ­ها و تثبیت‌‌کننده‌ موقعیت در بازار و همچنین سرمایه نوآوری، توان فناوری اطلاعات و مدیریت دانش به عنوان مهم‌ترین منابع و عناصر در استفاده از توان خلاقیت می‌توانند مزیت رقابتی را برای کسب‌وکارها به ارمغان آورند. }, URL = {http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3053-fa.html}, eprint = {http://jrsm.khu.ac.ir/article-1-3053-fa.pdf}, journal = {Research in Sport Management and Motor Behavior}, doi = {10.52547/JRSM.12.23.122}, year = {2022} }