Research in Sport Management and Motor Behavior
پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
JRSM
Literature & Humanities
http://jrsm.khu.ac.ir
1
admin
2252-0716
2716-9855
10.52547/JRSM
fa
jalali
1394
1
1
gregorian
2015
4
1
5
9
online
1
fulltext
fa
عوامل مؤثر بر وفاداری تصمیمگیرندگان خرید و بازیکنان به نام تجاری پوشاک ورزشی درلیگ برتر فوتبال
Factors affecting loyalty of the purchase decision makers and players to the brand sports apparel of the Premier League football clubs
تخصصی
technical
پژوهشي
Research
<p>نام تجاری کلید موفقیت تجارت محسوب میشود. هدف این پژوهش، شناسایی عوامل امروزه وفاداری مشتریان<br>
است. مؤثر بر وفاداری کارگزاران باشگاهها و بازیکنان در خرید محصولات ورزشی به نام تجاری پوشاک ورزشی<br>
را کارگزاران خرید پوشاک ورزشی )مدیرعامل و قائممقام روش تحقیق این پژوهش پیمایشی بود. جامعه آماری<br>
و بازیکنان شرکتکننده در یازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران )N= باشگاه، سرپرست، سرمربی و مربیان تیم 09<br>
تشکیل دادند. نمونه پژوهش 69 نفر از کارگزاران خرید در باشگاهها و 364 نفر از بازیکنان لیگ برتر فوتبال )N=364(<br>
α =9/ ایران بودند. ابزار جمعآوری دادهها پرسشنامه وفاداری به نام تجاری ونگ فونگ ویاهیاها ) 3992 ( با پایایی 23<br>
بود. روایی صوری و محتوایی پرسشنامه با استفاده از نظر استادان بازاریابی ورزشی بررسی و تأیید شد. تجزیه و<br>
اسمیرنف، آزمون تحلیل واریانس با اندازهگیریهای مکرر، استفاده از آزمون کلموگروف تحلیل یافتههای تحقیق با<br>
آزمون تعقیبی بونفرونی و آزمون تی مستقل انجام شد. یافتههای تحقیق نشان داد که عوامل کیفیت پوشاک ورزشی،<br>
و عوامل کیفیت )9/ مدل و نام تجاری از سایر عوامل در وفاداری به نام تجاری پوشاک ورزشی مؤثرتر بوده ) 90<br>
خدمات و قیمت بین دیدگاه گروه تصمیمگیرندگان خرید و بازیکنان در باشگاههای لیگ برتر فوتبال تفاوت<br>
.)9/ معنیداری وجود ندارد ) 90<br>
بنابراین پیشنهاد میشود مدیران و برنامهریزان صنعت تولید داخلی پوشاک ورزشی برای افزایش وفاداری به نام تجاری<br>
به عوامل کیفیت خوب و مدل مطلوب پوشاک ورزشی توجه کنند و با استفاده از استراتژی های توسعه و تروی،،<br>
کیفیت خدمات و قیمتگذاری، نام تجاری خود را در میان مشتریان گسترش دهند. از به این وسیله می توانند زمینه<br>
افزایش وفاداری مشتریان و درنتیجه حفظ منافع بلندمدت بنگاه اقتصادی خود را فراهم آورند.</p>
<p>Today, the brand's customer loyalty is key to business success, many companies<br>
try to increase loyalty among customers to expand their brand. The aim of this<br>
study was to identify factors influencing the loyalty of purchase decision makers<br>
of the clubs and football players to sports apparel brand in the eleventh round of<br>
the Premier League. Methodology of this research was surveying and population<br>
of this research formed as sports apparel purchase decision makers in the<br>
Premier League football clubs of Iran(the director and deputy director of the club,<br>
and the head coach and team coaches N=90)and the players who participated in<br>
the eleventh round of Premier League football (463= N).The study sample<br>
included 60 individuals purchasing decision makers in clubs and 263 people of<br>
Premier League football players of Iran. Questionnaire data collection tool for<br>
brand loyalty was Wong Foong and yahyah (2008) with reliability of (α=0.82).<br>
Face and content validity of the questionnaire was verified by masters of sport<br>
marketing and confirmed by sport management. To analyse data Kolmogorov<br>
Smirnov test, ANOVA (analysis of variance) with repeated measures, a<br>
comparison Bunfrony test and independent t-tests at a significance level of 0.05<br>
was conducted with spss19 software were used. The results showed that the<br>
factors of the product quality, model and brand of sports was more effective than<br>
other factors in loyaltyofsportsapparel brand and factors of service quality and<br>
price perspective, No significant difference between group of purchasing decision<br>
makers and players in the Premier League football clubs of Iran were found.<br>
Therefore, program managers sports apparel industry planners should try to<br>
create or modify models to increase brand loyalty and products quality and using<br>
innovative strategies of develop and promote service quality and pricing to<br>
expand their brand through customers. Moreover provide basis increasing rate of<br>
customers loyalty and thus provide the long-term interests of their business</p>
وفاداری, نام تجاری, پوشاک ورزشی, فوتبال, ایران
Loyalty, brand, sportswear, football, Iran
73
82
http://jrsm.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2-7&slc_lang=fa&sid=1