Research in Sport Management and Motor Behavior
پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی
JRSM
Literature & Humanities
http://jrsm.khu.ac.ir
1
admin
2252-0716
2716-9855
10.52547/JRSM
fa
jalali
1401
9
1
gregorian
2022
12
1
12
24
online
1
fulltext
fa
طراحی مدل استراتژیهای کسب و کار بازاریابی محصولات ورزشی در شبکههای اجتماعی
Designing a Strategic Business Model for Marketing Sports Products on Social Networks
مدیریت ورزشی
sport management
پژوهشي
Research
<div style="text-align: justify;"><span style="color:#000000;"><span style="font-size:14px;"><span style="line-height:2;"><span style="font-family:IRANsans;"><span style="direction:rtl"><span style="unicode-bidi:embed"><span lang="AR-SA">هدف پژوهش طراحی مدل استراتژی­های کسب و کار بازاریابی محصولات ورزشی در شبکه­های اجتماعی بود. </span><span lang="FA">جامعه آماری این پژوهش 20 نفر از صاحب­نظران (اساتید هیئت علمی دانشگاه­ها، مشاوران اشتغال و کارآفرینی، مشاور بازار ورزش و مدیران کسب و کارهای ورزشی) تشکیل دادند. نمونه­گیری به صورت هدفمند و گلوله برفی انجام گرفت و تا رسیدن مصاحبه­ها به مرحله اشباع نظری ادامه یافت. داده­ها از طریق مصاحبه </span><span lang="FA">عمیق و نیمه ساختاریافته جمع­آوری شدند. روایی پژوهش بر اساس معیارهای </span><span lang="AR-SA">«مقبولیت»</span><span lang="FA"> «</span><span lang="AR-SA">انتقال­پذیری» و «تأییدپذیری» </span><span lang="FA">مورد تایید قرار گرفت. </span><span lang="AR-SA">با توجه به نتایج به</span><span dir="LTR" lang="AR-SA">‎</span><span lang="AR-SA">دست آمده می</span><span lang="FA">‎</span><span lang="AR-SA">توان گفت برای اینکه ساز و کار اجرایی فراهم شود باید استراتژی های 1) نوآوری، 2) ارتباط با مشتری، 3) زیر ساخت، 4) توسعه، 5) خدمات، 6) نیروی انسانی متخصص، 7) ترویج و تبلیغ، 8) قیمت</span><span dir="LTR" lang="AR-SA">‎</span><span lang="AR-SA">گذاری و 9) محصولات مورد توجه قرار گیرند. استراتژی­های</span> <span lang="AR-SA">بازاریابی</span> <span lang="AR-SA">نقش</span> <span lang="AR-SA">مؤثری</span> <span lang="AR-SA">بر</span> <span lang="AR-SA">عملکرد کسب و کارهای ورزشی</span> <span lang="AR-SA">دارند</span> <span lang="AR-SA">یعنی زمانی که</span> <span lang="AR-SA">کسب و کارهای ورزشی</span> <span lang="AR-SA">در شبکه­های اجتماعی از استراتژی</span> <span lang="AR-SA">بازاریابی</span> <span lang="AR-SA">خوبی</span> <span lang="AR-SA">برخوردار </span> <span lang="AR-SA">باشند،</span> <span lang="AR-SA">می­توان به</span> <span lang="AR-SA">موقعیت</span> <span lang="AR-SA">خوبی</span> <span lang="AR-SA">در</span> <span lang="AR-SA">محیط</span> <span lang="AR-SA">رقابتی</span> <span lang="AR-SA">دست یافت.</span> <span lang="AR-SA">پس لازم است که مدیران کسب و کارهای ورزشی در شبکه­های اجتماعی جهت توسعه عملکرد خود به استراتژی­های</span> <span lang="AR-SA">بازاریابی توجه ویژه­ای داشته باشند.</span></span></span></span></span></span></span></div>
<div style="text-align: justify;"><span style="line-height:2;"><span style="color:#000000;"><span style="font-size:14px;"><span style="font-family:IRANsans;">The purpose of this study was to design a model of business strategies for marketing sports products on social networks. The statistical sample of this study consisted of 20 experts (university faculty members, employment and entrepreneurship consultants, and sports market consultants and sports business managers). Sampling was purposeful and snowballs and continued until the interviews reached the stage of theoretical saturation. Data were collected through in-depth and semi-structured interviews. The validity of the study was confirmed based on the criteria of "acceptability", "transferability" and "verifiability". Also, 85% reliability was reported. According to the obtained results, it can be said that in order to provide an implementation mechanism, 1) innovation strategy, 2) customer relationship strategy, 3) infrastructure strategy, 4) development strategy, 5) service strategy, 6) Expert manpower strategy, 7) Promotion strategy, 8) Pricing strategy and 9) Product strategy to be considered. Marketing strategies have an impact on the performance of sports businesses, meaning that sports businesses on social networks can reach a good position in a competitive environment when they have a good marketing strategy. Therefore, it is necessary for sports business managers in social networks to pay special attention to marketing strategies in order to develop their performance.</span></span></span></span></div>
استراتژی, کسب و کار, بازاریابی محصولات ورزشی, شبکههای اجتماعی
Innovation Strategy, Promotion Strategy, Pricing Strategy, Sports Product Marketing, Social Networks
104
120
http://jrsm.khu.ac.ir/browse.php?a_code=A-10-2120-1&slc_lang=fa&sid=1
Shakiba
Izadkhah
شکیبا
ایزدخواه
salma.shakib@yahoo.com
10031947532846008208
10031947532846008208
No
Central Tehran Branch, Islamic Azad University
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
Farideh
Ashraf Ganjooei
فریده
اشرف گنجویی
ganjoei@yahoo.com
10031947532846008209
10031947532846008209
Yes
Central Tehran Branch, Islamic Azad University
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
Zahra
Haji Anzhaei
زهرا
حاجی انزهایی
10031947532846008210
10031947532846008210
No
Central Tehran Branch, Islamic Azad University
دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی