Hosseini Yazdi A, Sobhaninejad M. Explaining the theoretical framework and the components of research comprehensive approach and designing its general elements in the school curriculum. CSTP. 2014; 1 (2) :99-124
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-1919-fa.html
حسینی یزدی عطیه سادات، سبحانی نژاد مهدی. تبیین چارچوب نظری ابعاد و مؤلفههای نگرش جامع پژوهشگری و طراحی عناصر عمومی آن در برنامه درسی مدرسه ای. نظریه و عمل در برنامه درسی. 1392; 1 (2) :124-99
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-1919-fa.html
1- کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی
2- دانشیار گروه علوم تربیتی دانشگاه شاهد
چکیده: (10020 مشاهده)
چکیده: پژوهش مؤثر مستلزم نهادینهسازی دانش، عاطفه مثبت و عمل پژوهش در محقق و یا نهادینهسازی نگرش جامع پژوهشگری در او است. پژوهش حاضر به شیوه توصیفی- تحلیلی و استنتاج مبتنی بر تحلیل مفاهیم و مفهومپردازی مجدد نتایج پژوهشهای پیشین، انجام شده است. بر این اساس سوابق نظری و پژوهشی مرتبط با تحقق نگرش جامع پژوهشگری را تحلیل و ابعاد سهگانه؛ شناختی، عاطفی و عملکردی چارچوب نظری مذکور را به همراه مؤلفههای مطرح در ابعاد و گویههای مبین، سازماندهی نموده است. در پایان به ساختاری نمونه در طراحی عناصر عمومی برنامه درسی مدرسهای جهت تحقق نگرش جامع پژوهشگری، ارائه شده است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
پذیرش: 1396/4/11 | انتشار: 1396/4/11