دوره 3، شماره 5 - ( بهار و تابستان spring & summer 1394 )                   دوره 3 شماره 5 صفحات 110-79 | برگشت به فهرست نسخه ها


XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

rasouli A, rahbarnia Z, attaran M. Measuring Electronic Learning Readiness of Art Students. CSTP. 2015; 3 (5) :79-110
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2504-fa.html
رسولی آتوسا، رهبرنیا زهرا، عطاران محمد. بررسی میزان آمادگی دانشجویان هنر برای شرکت در نظام یادگیری الکترونیکی. نظریه و عمل در برنامه درسی. 1394; 3 (5) :110-79

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2504-fa.html


1- دانشجو/دانشگاه الزهرا ، atousarasouli@yahoo.com
2- عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا
3- عضو هیات علمی دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (5259 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر بررسی میزان آمادگی دانشجویان هنر برای شرکت در نظام یادگیری الکترونیکی است. جامعۀ پژوهش 347 نفر از دانشجویان هنر دانشگاه‌های الزهرا، تربیت مدرس، دانشگاه تهران و دانشگاه هنر در سال تحصیلی 93-1392 بود. میزان آمادگی دانشجویان با استفاده از پرسشنامۀ محقق‌ساخته برگرفته از پرسشنامۀ آمادگی یادگیرنده سراجی و یارمحمدی سنجیده شد. تحلیل داده‌ها با استفاده از شاخص‌های آمار توصیفی و آزمون تی تک نمونه‌ای صورت گرفت. تجزیه ‌و تحلیل نتایج مشخص کرد که بین میزان آمادگی دانشجویان در مقاطع مختلف تحصیلی برای شرکت در یادگیری الکترونیکی تفاوت معناداری وجود دارد، اما در مورد تفاوت میزان آمادگی با جنسیت و دانشگاه محل تحصیل و رشتۀ تحصیلی، تفاوت معنادار نبود. یافته‌های پژوهش نشان داد که دانشجویان هنر برای شرکت در یادگیری الکترونیکی آمادگی‌ای در سطح متوسط دارند. با توجه به این سطح آمادگی، طراحی برنامه‌های آموزشی نظیر کارگاه‌ها به‌منظور ارتقاء مهارت‌ها و توانایی استفاده از آموزش الکترونیکی، پیشنهاد می‌گردد.
متن کامل [PDF 804 kb]   (1658 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
پذیرش: 1396/4/11 | انتشار: 1396/4/11

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb