دوره 6، شماره 11 - ( 6-1397 )                   دوره 6 شماره 11 صفحات 271-203 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

kavianii H, Liaghatdar M J, zaman B B E, abediny Y. Curriculum Design in the flipped classroom: the research synthesis Methods. CSTP. 2018; 6 (11) :203-271
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2788-fa.html
کاویانی حسن، لیاقت دار محمدجواد، زمانی بی بی عشرت، عابدینی یاسمین. الگوی برنامه ریزی درسی درکلاس معکوس: سنتزپژوهی روش‌ها . نظریه و عمل در برنامه درسی. 1397; 6 (11) :271-203

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2788-fa.html


1- دانشگاه اصفهان ، hasan.kaviani66@gmail.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده:   (3896 مشاهده)
کلاس معکوس یک راهکار برای ایجاد تغییرات مثبت در آموزش است، از این رو در پژوهش حاضر سعی شد بر اساس روش سنتزپژوهی، یک الگوی اجرایی جامع از اجرای این شیوۀ آموزشی ارائه گردد. جامعۀ آماری شامل کلیۀ مقالات علمی معتبر در زمینۀ اجرای کلاس معکوس بوده که باتوجه به جست و جوی منظم در پایگاه­های اطلاعاتی، بر اساس معیارهای ورود تعداد 1084 مقالۀ علمی شناسایی و در نهایت بر اساس معیارهای خروح تعداد 100 مقاله جهت تحلیل نهایی انتخاب شد. برای فراهم آوردن اطلاعات، از فرم کاربرگ طراحی شده توسط محقق برای گزارش و ثبت اطلاعات پژوهش­های اولیه استفاده گردید و جهت تحلیل یافته­ها از الگوی شش مرحله­ای سنتزپژوهی روبرتس با استفاده از روش‌های کدگذاری باز و محوری استفاده شد. طبق یافته­های بدست آمدۀ الگوی برنامه­ریزی درسی در کلاس معکوس شامل یک تغییر در ساختار کلاس درس می­باشد که نقش­ها و مسئولیت­هایی متفاوتی را برای مدرس و فراگیر ایجاد می‌‌کند.

متن کامل [PDF 1330 kb]   (2440 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی
دریافت: 1396/2/18 | ویرایش نهایی: 1397/9/7 | پذیرش: 1396/9/26 | انتشار: 1397/8/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb