کاویانی حسن، لیاقت دار محمدجواد، زمانی بی بی عشرت، عابدینی یاسمین. الگوی برنامه ریزی درسی درکلاس معکوس: سنتزپژوهی روشها . نظریه و عمل در برنامه درسی. 1397; 6 (11) :271-203
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2788-fa.html
1- دانشگاه اصفهان ، hasan.kaviani66@gmail.com
2- دانشگاه اصفهان
چکیده: (3896 مشاهده)
کلاس معکوس یک راهکار برای ایجاد تغییرات مثبت در آموزش است، از این رو در پژوهش حاضر سعی شد بر اساس روش سنتزپژوهی، یک الگوی اجرایی جامع از اجرای این شیوۀ آموزشی ارائه گردد. جامعۀ آماری شامل کلیۀ مقالات علمی معتبر در زمینۀ اجرای کلاس معکوس بوده که باتوجه به جست و جوی منظم در پایگاههای اطلاعاتی، بر اساس معیارهای ورود تعداد 1084 مقالۀ علمی شناسایی و در نهایت بر اساس معیارهای خروح تعداد 100 مقاله جهت تحلیل نهایی انتخاب شد. برای فراهم آوردن اطلاعات، از فرم کاربرگ طراحی شده توسط محقق برای گزارش و ثبت اطلاعات پژوهشهای اولیه استفاده گردید و جهت تحلیل یافتهها از الگوی شش مرحلهای سنتزپژوهی روبرتس با استفاده از روشهای کدگذاری باز و محوری استفاده شد. طبق یافتههای بدست آمدۀ الگوی برنامهریزی درسی در کلاس معکوس شامل یک تغییر در ساختار کلاس درس میباشد که نقشها و مسئولیتهایی متفاوتی را برای مدرس و فراگیر ایجاد میکند. |
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی دریافت: 1396/2/18 | ویرایش نهایی: 1397/9/7 | پذیرش: 1396/9/26 | انتشار: 1397/8/26