دوره 6، شماره 12 - ( 12-1397 )                   دوره 6 شماره 12 صفحات 92-67 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khorshidian R, Afhami R, Araghieh‎ A, sadeghi A. The Role of Bicultural Art Experience in Intercultural Education ‎(Case study: 9 Years Old Brazilian Children)‎. CSTP. 2019; 6 (12) :67-92
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2804-fa.html
خورشیدیان رائیکا، افهمی رضا، عراقیه علیرضا، صادقی علیرضا. نقش تجربه هنر دوفرهنگی در آموزش میان‌فرهنگی(نمونه موردی: کودکان 9 ساله برزیلی)‌. نظریه و عمل در برنامه درسی. 1397; 6 (12) :92-67

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2804-fa.html


1- دانشگاه تربیت مدرس
2- دانشگاه تربیت مدرس ، Afhami@modares.ac.ir
3- گروه علوم تربیتی ،دانشگاه آزاد (واحد اسلام‌شهر)‌
4- دانشگاه علامه طباطبائی
چکیده:   (3192 مشاهده)

هدف پژوهش حاضر بررسی ادراک و ارتقا صلاحیت میان‌فرهنگی از طریق تجربه هنری در بین فرهنگ ایران و برزیل بوده است. روش پژوهش کیفی از نوع پدیدارشناسی بوده و شرکت‌کنندگان شامل دانش‌آموزان 9 ساله برزیلی می‌باشند. در این پژوهش تلاش شده است تجربه آموزشی در چهار مرحله علاقمند‌سازی، مقایسه دو فرهنگ، تجربه خلق هنر دوفرهنگی و بخش دیرپایی تجربه مورد بررسی قرار گیرد. برای پایایی و اعتبار یافته‌ها از روش مثلث‌سازی داده‌ها از نوع روش‌شناختی استفاده شده است. یافته‌ها نشانگر افزایش ادراک فرهنگی از طریق تجربه هنری بوده است. همچنین تجربه هنری دوفرهنگی در خروج شرکت‌کنندگان از انکار و کاهش محسوس قطبیت‌گرایی موثر بوده و سبب تقلیل تمایز و پذیرش میان‌فرهنگی شده است. تجربه هنری سبب دیرپایی تجربه ادراک میان‌فرهنگی در کودکان می‌گردد.

متن کامل [PDF 1488 kb]   (758 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: انعکاس تجربیات جهانی و بین المللی در حوزه برنامه درسی
دریافت: 1396/4/11 | ویرایش نهایی: 1398/2/15 | پذیرش: 1396/10/10 | انتشار: 1398/1/29

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb