دوره 7، شماره 14 - ( 7-1398 )                   دوره 7 شماره 14 صفحات 395-442 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghorbani H, Mir shah jafari E, Nasr A R, neyestaniy M R. Designing and validation of Internship curriculum pattern based on Collaborative Autobiography in Teacher Education in Iran. CSTP. 2019; 7 (14) :395-442
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2820-fa.html
قربانی حسین، میرشاه جعفری ابراهیم، نصر احمدرضا، نیستانی محمدرضا. طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامۀ درسی کارورزی مبتنی بر خود شرح حال نویسی مشارکتی در دانشگاه فرهنگیان. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1398; 7 (14) :395-442

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2820-fa.html


1- دانشگاه اصفهان
2- دانشگاه اصفهان ، jafari@edu.ui.ac.ir
چکیده:   (1848 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر طراحی و اعتباربخشی الگوی مطلوب برنامۀدرسی کارورزی مبتنی بر خودشرح­ حال­ نویسی مشارکتی در نظام تربیت­ معلم ایران است. در این پژوهش تلاش شده است تا نخست با استفاده از روش اسنادپژوهی، منابع و متون تخصصی مرتبط با موضوع، مورد تحلیل قرار گیرد تا مبانی علمی خودشرح­ حال نویسی مشارکتی استخراج شده و متعاقبآ دلالت ­های عناصر برنامۀدرسی این نوع از کارورزی  تدوین گردد. در گام دوم، پرسشنامۀ محقق ­ساخته تدوین و به منظور اعتباربخشی الگوی پیشنهادی از نظرات اساتید برنامۀدرسی و مدرسان واحدهای درسی کارورزی در دانشگاه فرهنگیان استفاده شده است. طبق یافته ­های پژوهش اجرای مطلوب برنامۀدرسی کارورزی نیازمند هم­یاری و فعالی ت­های مشارکتی و چندجانبه میان دانشجومعلمان، استادان و معلمان ­راهنما است و آنچه به این هم­یاری معنا می بخشد روایت­ ها و تجارب زندگی قابل پیوند با اهداف واحدهای درسی کارورزی و موضوعات درسی است.
متن کامل [PDF 944 kb]   (118 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: بررسی چالش های نظام برنامه ریزی درسی کشور و ارائۀ راهکارهای مناسب برای بهبود آن
دریافت: 1396/5/8 | پذیرش: 1396/10/22 | انتشار: 1399/2/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb