دوره 7، شماره 14 - ( 7-1398 )                   دوره 7 شماره 14 صفحات 5-34 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Omidi J, Hashemi S A, Gholtash A, Mashinchi A. Designing a curriculum design for entrepreneurship education for junior high School Students. CSTP. 2019; 7 (14) :5-34
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2939-fa.html
امیدی جمشید، هاشمی سید احمد، قلتاش عباس، ماشینچی علی اصغر. طراحی الگوی برنامه درسی آموزش کارآفرینی برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1398; 7 (14) :5-34

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2939-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد لامرد ، hashemi@iaulamerd.ac.ir
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت
چکیده:   (1579 مشاهده)
آموزش کارآفرینی اثر قابل توجهی در رشد اقتصادی جوامع دارد. هدف از آموزش کارآفرینی، پرورش مهارت­ها و ویژگی­های کارآفرینانه است. با پرورش این مهارت­ها در سنین پایین­تر، می­توان در آینده، جوانانی توانمند، خلاق و نوآور در تمامی ابعاد اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی داشت. هدف این تحقیق، ارائه الگویی مطلوب، جهت طراحی برنامه درسی آموزش کارآفرینی برای دوره اول متوسطه است. حوزه مورد مطالعه، شامل متون و اسناد تالیفی در حوزه­های برنامه درسی و آموزش کارآفریی است. جامعه آماری، متخصصان و اساتید دانشگاه، و نمونه آماری، 30 نفر از متخصص برنامه درسی و کارآفرینی بودند که به روش در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات فیش­های مطالعاتی و مصاحبه، و روش انجام پژوهش، آمیخته است. یافته­های پژوهش شامل الگویی طراحی شده، است جهت آموزش کارآفرینی، برای دانش­آموزان متوسطه اول.
متن کامل [PDF 762 kb]   (279 دریافت)    
نوع مطالعه: كاربردي | موضوع مقاله: کمک به اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی
دریافت: 1397/3/14 | پذیرش: 1398/2/29 | انتشار: 1399/2/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb