دوره 7، شماره 14 - ( 7-1398 )                   دوره 7 شماره 14 صفحات 97-148 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hashemi N, musapour N, Hosseinikhah A. The nature and foundation of synergistic curriculum. CSTP. 2019; 7 (14) :97-148
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3008-fa.html
غضنفری هاشمی ناهید السادات، موسی پور نعمت اله، حسینی خواه علی. واکاوی و تبیین ماهیت و مبانی برنامه درسی هم افزا(سینرژیک). دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1398; 7 (14) :97-148

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3008-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات
2- دانشگاه فرهنگیان ، N_mosapour@yahoo.com
3- دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (1936 مشاهده)
مفهوم «هم‎افزایی» اولین بار در حوزه علوم زیستی و سپس در حوزه علوم مدیریتی پا به عرصه گذاشت. پس از ورود موفقیتآمیز این مفهوم در حوزه‌های علوم رفتاری، علوم اجتماعی، علوم سیاسی و علوم ارتباطات، بکارگیری آن در حوزه برنامه درسی نیز رایج شد. در این ورود، ترکیب «برنامه درسی هم‎افزا» شکل گرفت. این صورت‎بندی مفهومی به نوعی از برنامه‎ریزی درسی اشاره دارد که برنامه درسی را با پوششی گسترده‏تر از گذشته مطرح می‎کرد. «برنامه درسی هم‎افزا» ظرفیتی برای ورود کارگزاران مدرسه‎ای به عنوان اجزای برنامه درسی فراهم میآورد و از این طریق، از معنای مرسوم برنامه درسی فراتر می‎رود. این تصویر تازه از برنامه‎ درسی، با تشریح دو بخش برنامه درسی صامت و برنامه درسی ناطق تبیین میگردد. در این مقاله، علاوه بر تشریح هویت این برنامه، مبانی، ویژگی‎ها و دستاوردهای برنامه درسی هم‎افزا معرفی می‌شود.  
متن کامل [PDF 922 kb]   (169 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی
دریافت: 1397/10/9 | پذیرش: 1397/11/29 | انتشار: 1399/2/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb