دوره 7، شماره 14 - ( 7-1398 )                   دوره 7 شماره 14 صفحات 35-70 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khalifeh Soltani S, Fathi vajargah K, Fazeli N, Arefi M, Mehran G. Women Doctoral Students' Lived Experience of Gender in the Field of Education. CSTP. 2019; 7 (14) :35-70
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3109-fa.html
خلیفه سلطانی ساراسادات، فتحی واجارگاه کورش، فاضلی نعمت الله، عارفی محبوبه، مهران گلنار. جنسیت در تجربه زیسته زنان دانشجوی دکترای رشته علوم تربیتی. دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی. 1398; 7 (14) :35-70

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3109-fa.html


1- دانشگاه شهید بهشتی
2- دانشگاه شهید بهشتی ، kouroshfathi2@gmail.com
3- تهران- پژوشکده مطالعات فرهنگی علوم انسانی واجتماعی
4- دانشگاه الزهرا
چکیده:   (1194 مشاهده)
جنسیت، درک و تفسیر متفاوتی از تجربۀ تربیتی را القاء می‌کند و درنتیجه، این تفاسیر متفاوت از تعاملات، و ظرفیت‌های بالقوه می توانند نگاهی تازه به آموزش عالی را فراهم سازند. مقاله حاضر با بهره‌گیری از پژوهش روایتی و با رویکرد نظری پساساختارگرایی به جنسیت در پی توصیف تجربه زیسته زنان دانشجو دکترا رشته علوم تربیتی و چگونگی درک و تفسیر آنان از جنسیت در طی مسیر تحصیل در آموزش عالی است. مشارکت‌کنندگان در پژوهش، شش تن از دانشجویان زن دکترا مشغول به تحصیل در رشته علوم تربیتی در یکی از دانشگاه‌های دولتی شهر تهران هستند که روایت‌هایشان از طریق دو مصاحبه گرداوری شد. مصاحبه نخست به صورت روایتی دربارۀ سفر تربیتی آنها در آموزش عالی به صورت حضوری و مصاحبه دوم به صورت نیمه‌ساختاریافته باتمرکز بر موقعیت‌‌های خاص بازگو شده در مصاحبه نخست، از طریق پیام‌رسان‌های اینترنتی انجام شد.
واژه‌های کلیدی: آموزش عالی، تجربه زیسته، جنسیت
متن کامل [PDF 725 kb]   (146 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: ترغیب نواندیشی در عرصه نظر و نوآوری در عرصه عمل برنامه ریزی درسی
دریافت: 1398/8/14 | پذیرش: 1399/2/31 | انتشار: 1399/2/31

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb