Khalifeh Soltani S, Fathi vajargah K, Fazeli N, Arefi M, Mehran G. (2019). Women Doctoral Students' Lived Experience of Gender in the Field of Education.
نظریه و عمل.
7(14), 35-70.
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3109-fa.html
خلیفه سلطانی ساراسادات، فتحی واجارگاه کورش، فاضلی نعمت الله، عارفی محبوبه، مهران گلنار. جنسیت در تجربه زیسته زنان دانشجوی دکترای رشته علوم تربیتی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1398; 7 (14) :70-35
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3109-fa.html
چکیده: (5244 مشاهده)
جنسیت، درک و تفسیر متفاوتی از تجربۀ تربیتی را القاء میکند و درنتیجه، این تفاسیر متفاوت از تعاملات، و ظرفیتهای بالقوه می توانند نگاهی تازه به آموزش عالی را فراهم سازند. مقاله حاضر با بهرهگیری از پژوهش روایتی و با رویکرد نظری پساساختارگرایی به جنسیت در پی توصیف تجربه زیسته زنان دانشجو دکترا رشته علوم تربیتی و چگونگی درک و تفسیر آنان از جنسیت در طی مسیر تحصیل در آموزش عالی است. مشارکتکنندگان در پژوهش، شش تن از دانشجویان زن دکترا مشغول به تحصیل در رشته علوم تربیتی در یکی از دانشگاههای دولتی شهر تهران هستند که روایتهایشان از طریق دو مصاحبه گرداوری شد. مصاحبه نخست به صورت روایتی دربارۀ سفر تربیتی آنها در آموزش عالی به صورت حضوری و مصاحبه دوم به صورت نیمهساختاریافته باتمرکز بر موقعیتهای خاص بازگو شده در مصاحبه نخست، از طریق پیامرسانهای اینترنتی انجام شد.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
ترغیب نواندیشی در عرصه نظر و نوآوری در عرصه عمل برنامه ریزی درسی دریافت: 1398/8/14 | ویرایش نهایی: 1399/3/8 | پذیرش: 1399/2/31 | انتشار: 1399/2/31