دوره ۸، شماره ۱۶ - ( ۷-۱۳۹۹ )                   دوره ۸ شماره ۱۶ صفحات ۳۰۰-۲۶۷ | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Gholampour M, pourshafei H, farasatkhah M, Ayati M. (2020). Current Initiatives in Educating Morally Prospective Teachers of Farhangian University (Providing a Model with a grounded theory approach). نظریه و عمل. 8(16), 267-300.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3250-fa.html
غلام پور میثم، پورشافعی هادی، فراستخواه مقصود، آیتی محسن. اقدامات جاری در تربیت اخلاقی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان(ارائه یک الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد) دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی ۱۳۹۹; ۸ (۱۶) :۳۰۰-۲۶۷

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-۱-۳۲۵۰-fa.html


چکیده:   (۵۲۱۷ مشاهده)
هدف پژوهش حاضر  بررسی وضع موجود برنامه ­درسی تربیت‌ اخلاقی دانشجو ‌معلمان است. این پژوهش با رویکرد کیفی و با روش داده­ بنیاد انجام گرفت. جامعه­ی آماری شامل کلیه کارگزاران دخیل در برنامه ­درسی تربیت اخلاقی دانشجو معلمان هستند که از طریق نمونه‌گیری هدفمند از نوع ملاک ‌محور انتخاب شدند. داده­ها از طریق مصاحبه­ی نیمه‌ساختار‌یافته با ده نفر از دانشجو معلمان، سه نفر از دانش­آموختگان این دانشگاه، هشت نفر از اساتید دروس تربیت اخلاقی دانشگاه، چهار نفر از معلمان راهنما و سه نفر از معاونین و مسئولان امور فرهنگی دانشگاه فرهنگیان شهر بیرجند جمع‌آوری شد. به منظور تجزیه و تحلیل داده­ها از روش کدگذاری باز، محوری و گزینشی استفاده شد. برای تأمین روایی و پایایی از معیارهای لینکن و کوبا استفاده شد.
متن کامل [PDF 800 kb]   (۲۲۴۰ دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: تبیین و آسیب شناسی رویکرد تولید برنامه‌ درسی منطقه‌ای و مدرسه‌ای
دریافت: 1399/11/2 | ویرایش نهایی: 1400/2/11 | پذیرش: 1399/11/3 | انتشار: 1400/1/31

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2025 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb