دوره 9، شماره 17 - ( 1-1400 )                   دوره 9 شماره 17 صفحات 394-361 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khodapanah M, Davaei M, Mosapour N, Ahmadi G A. Background and Strategies for Implementing Financial Literacy Curriculum for the Elementary School. CSTP. 2021; 9 (17) :361-394
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3289-fa.html
خداپناه مینا، دوایی مهدی، موسی پور نعمت اله، احمدی غلامعلی. زمینه‌ها و راهبردهای اجرای برنامه درسی سواد مالی برای دوره ابتدایی. نظریه و عمل در برنامه درسی. 1400; 9 (17) :394-361

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3289-fa.html


1- گروه تربیت و مشاوره، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- گروه تربیت و مشاوره، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، davaee@yahoo.com
3- گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهگیان، تهران، ایران.
4- گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، تهران، ایران
چکیده:   (315 مشاهده)
هدف این مقاله تبیین زمینه‌ها و راهبردهای اجرای برنامه درسی سواد مالی برای دوره ابتدایی است. با استفاده از روش کیفی داده‌بنیاد، با 12 نفر از صاحب‌نظران حوزه برنامه‌ریزی درسی و آموزش ابتدایی، اقتصاد و امور مالی مصاحبه شد. یافته‌ها نشان داد که نیازها، سیاست‌ها و اهداف اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی زمینه‌‌ساز تدوین و اجرای برنامه درسی سواد مالی دوره ابتدایی‌اند. مهمترین راهبردهای اجرای برنامه درسی سواد مالی در برگیرنده اقدامات آموزشی و ساختاری مانند غنی‌سازی برنامه درسی، فراهم ساختن امکانات دسترسی به منابع آموزشی، مشارکت معلمان در تولید برنامه درسی، ایجاد بستر همکاری‌ها بین سازمان‌های مالی با آموزش و پرورش، تبادل افکار و ایده‌های آموزشی بین کلاس‌ها و مدارس، همکاری سازمان‌ها در امر گسترش نوآوری‌های آموزشی در حیطه سوادمالی، تعامل مستمر با مراکز آموزشی و پرورشی حوزه مالی و توسعه تجهیزات آموزش مالی است.
متن کامل [PDF 1046 kb]   (110 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کمک به اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی
دریافت: 1400/3/3 | پذیرش: 1400/7/15 | انتشار: 1400/7/30

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb