Khodapanah M, Davaei M, Mosapour N, Ahmadi G A. Background and Strategies for Implementing Financial Literacy Curriculum for the Elementary School. CSTP 2021; 9 (17) :361-394
URL:
http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3289-fa.html
خداپناه مینا، دوایی مهدی، موسی پور نعمت اله، احمدی غلامعلی. زمینهها و راهبردهای اجرای برنامه درسی سواد مالی برای دوره ابتدایی. نظریه و عمل در برنامه درسی 1400; 9 (17) :394-361
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3289-fa.html
1- گروه تربیت و مشاوره، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران
2- گروه تربیت و مشاوره، واحد تهران مرکزی، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران ، davaee@yahoo.com
3- گروه علوم تربیتی، دانشگاه فرهگیان، تهران، ایران.
4- گروه علوم تربیتی، دانشگاه تربیت دبیر شهید رجائی، تهران، ایران
چکیده: (971 مشاهده)
هدف این مقاله تبیین زمینهها و راهبردهای اجرای برنامه درسی سواد مالی برای دوره ابتدایی است. با استفاده از روش کیفی دادهبنیاد، با 12 نفر از صاحبنظران حوزه برنامهریزی درسی و آموزش ابتدایی، اقتصاد و امور مالی مصاحبه شد. یافتهها نشان داد که نیازها، سیاستها و اهداف اجتماعی، اقتصادی، آموزشی و فرهنگی زمینهساز تدوین و اجرای برنامه درسی سواد مالی دوره ابتداییاند. مهمترین راهبردهای اجرای برنامه درسی سواد مالی در برگیرنده اقدامات آموزشی و ساختاری مانند غنیسازی برنامه درسی، فراهم ساختن امکانات دسترسی به منابع آموزشی، مشارکت معلمان در تولید برنامه درسی، ایجاد بستر همکاریها بین سازمانهای مالی با آموزش و پرورش، تبادل افکار و ایدههای آموزشی بین کلاسها و مدارس، همکاری سازمانها در امر گسترش نوآوریهای آموزشی در حیطه سوادمالی، تعامل مستمر با مراکز آموزشی و پرورشی حوزه مالی و توسعه تجهیزات آموزش مالی است.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
کمک به اصلاح و بازنگری برنامههای درسی مقاطع مختلف تحصیلی دریافت: 1400/3/3 | ویرایش نهایی: 1400/8/6 | پذیرش: 1400/7/15 | انتشار: 1400/7/30