دوره 10، شماره 20 - ( 9-1401 )                   دوره 10 شماره 20 صفحات 474-427 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Safipour A, Afhami R, Kian M. (2022). The Effect of Storytelling Teaching Methods and Creative Participatory Demonstration on Learning the Concepts of the Museum's Intangible Heritage by Primary School Students. نظریه و عمل. 10(20), 427-474.
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3363-fa.html
صفی پور اعظم، افهمی رضا، کیان مرجان. اثربخشی شیوه های تدریس قصه‌گویی و نمایش خلاق مشارکتی بر یادگیری مفاهیم میراث ناملموس موزه توسط دانش‌آموزان دبستانی دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1401; 10 (20) :474-427

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3363-fa.html


چکیده:   (1179 مشاهده)
این مقاله با هدف سنجش اثربخشی سه روش سخنرانی، قصه‌گویی و نمایش خلاق مشارکتی در یادگیری آموزش میراث معنوی همچون مفاهیم گاهشماری با تمرکز بر جشن­ها و مراسم ایرانی بر دانش‌آموزان سوم ابتدایی موزه تماشاگه زمان تهران انجام شد.روش پژوهش، شبه آزمایشی با طرح پیش­‌آزمون و پس‌­آزمون و جامعه آماری کلیه دانش‌آموزان دبستانی بازدیدکننده موزه بوده­‌اند که از این جامعه آماری90 دانش‌آموز دختر و پسر به روش تصادفی ساده در قالب آزمایش( گروه سخنرانی به عنوان گروه گواه و دو گروه قصه­‌گویی و نمایش خلاق مشارکتی به عنوان گروه آزمایش) مورد مقایسه قرار گرفتند. در تجزیه و تحلیل داده‌­ها و آزمون فرضیه­های پژوهش از تکنیک تحلیل واریانس بین گروهی دو عاملی استفاده شد. نتایج این پژوهش نشان داد بین سه روش آموزش قصه­‌گویی، نمایش خلاق مشارکتی و سخنرانی در باب یادگیری میراث ناملموس(گاه‌شماری) تفاوت وجود دارد. همچنین بین دختران و پسران در باب یادگیری میراث ناملموس(گاه‌شماری) نیز تفاوت دیده می­شود.
متن کامل [PDF 844 kb]   (384 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اشاعه رویکرد تلفیقی در طراحی و تولید برنامه های درسی
دریافت: 1400/10/28 | ویرایش نهایی: 1402/8/26 | پذیرش: 1401/9/28 | انتشار: 1401/9/10

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb