دوره 10، شماره 20 - ( 9-1401 )                   دوره 10 شماره 20 صفحات 318-289 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

maheri S, Araghieh A, ghaedy Y, Mehdizadeh A H, sousahabi P. Designing a model of curriculum for teaching philosophy to preschool children (3 to 5 years old). Journal title 2022; 10 (20) :289-318
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3432-fa.html
ماهری ساناز، عراقیه علیرضا، قائدی یحیی، مهدی زاده امیر حسین، سوسهابی پری. طراحی مدلی برای برنامه درسی آموزش فلسفه به کودکان پیش از دبستان(3 تا 5 سال). عنوان نشریه 1401; 10 (20) :318-289

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3432-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر
2- دانشگاه آزاد اسلامی اسلامشهر ، Araghieh@iiau.ac.ir
3- دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (451 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی برنامه درسی فلسفه برای کودکان پیش دبستان 3 تا 5  بر اساس الگوی کلاین است. برای دستیابی به این هداف از روش سنتزپژوهی در طراحی الگو استفاده شد. قلمرو پژوهش حاضر، اسناد در حوزه فلسفه برای کودک و نمونه­گیری به روش هدفمند و تعداد نمونه 50 مقاله (25 مقاله فارسی و 25 مقاله لاتین) ، الگوی برنامه درسی فلسفه برای کودک بر اساس عناصر نه گانه کلاین طراحی گردید. نتایج پژوهش حاضر حاکی از 13 مؤلفه اصلی برنامه درسی فلسفه برای کودک بود که عبارت‌اند از: اصول فلسفه برای کودک، ویژگی‌های فلسفه برای کودک، اهداف، توجه به سن، منابع آموزشی، مراحل آموزش فلسفه، روش‌های آموزش، ویژگی‌های معلم، روش‌های یادگیری، فعالیت‌های یادگیری، روش‌های ارزشیابی، پیامدهای برنامه درسی فلسفه برای کودک.
 
متن کامل [PDF 402 kb]   (92 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: کمک به اصلاح و بازنگری برنامه‌های درسی مقاطع مختلف تحصیلی
دریافت: 1401/5/10 | ویرایش نهایی: 1401/11/5 | پذیرش: 1401/7/23 | انتشار: 1401/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb