دوره 9، شماره 18 - ( 7-1400 )                   دوره 9 شماره 18 صفحات 240-207 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (1771 مشاهده)
در این پژوهش، تلاش شده به تحلیل رابطه بین متغیرهای موثر بر برنامه درسی با تاکید بر کارآفرینی دانشگاه های شهر تهران پرداخته شود. در ابتدا با مطالعه پیشینه پژوهش های مرتبط متغیرها شناسائی و با نظرات خبرگان و به روش دلفی فازی غربالگری شدند. جامعه آماری، در بخش کیفی 30 خبره شامل اعضای هیات علمی دانشگاهی و خبرگان و در بخش کمی با فرمول کوکران  385  نفر می باشند و از تحلیل شبکه فازی برای تعیین وزن و از معادلات ساختاری تفسیری برای سطح بندی و تحلیل روابط بین متغیرها استفاده شده است. بر اساس یافته های تحلیل شبکه فازی، زیر متغیر های تعامل با موسسات حامی اجرای فعالیتهای مشترک بین المللی، نگرش کار آفرینی، اعطای وام از طریق بانکها، میزان استفاده از فن  آوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس و هماهنگی دروس اختیاری با نیازهای فرد از نظر معلمین  بیشترین وزن و اهمیت را دارد
شماره‌ی مقاله: 7
متن کامل [PDF 1246 kb]   (419 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی
دریافت: 1399/12/29 | ویرایش نهایی: 1402/8/26 | پذیرش: 1400/10/15 | انتشار: 1400/12/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.