دوره 9، شماره 18 - ( 7-1400 )                   دوره 9 شماره 18 صفحات 240-207 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Maheronaghsh M, Assareh A, Ahmadi G, Davaei M. (2021). The design and validity of the curriculum with an emphasis on the University of Entrepreneur (Case Study of universities in Tehran). نظریه و عمل. 9(18), : 7
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3268-fa.html
ماهرالنقش مژگان، عصاره علیرضا، احمدی غلامعلی، دوایی مهدی. طراحی و اعتبار سنجی برنامه درسی با تأکید بر دانشگاه کارآفرین ( مطالعه موردی دانشگاه‌های شهر تهران) دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی 1400; 9 (18) :240-207

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3268-fa.html


چکیده:   (1974 مشاهده)
در این پژوهش، تلاش شده به تحلیل رابطه بین متغیرهای موثر بر برنامه درسی با تاکید بر کارآفرینی دانشگاه های شهر تهران پرداخته شود. در ابتدا با مطالعه پیشینه پژوهش های مرتبط متغیرها شناسائی و با نظرات خبرگان و به روش دلفی فازی غربالگری شدند. جامعه آماری، در بخش کیفی 30 خبره شامل اعضای هیات علمی دانشگاهی و خبرگان و در بخش کمی با فرمول کوکران  385  نفر می باشند و از تحلیل شبکه فازی برای تعیین وزن و از معادلات ساختاری تفسیری برای سطح بندی و تحلیل روابط بین متغیرها استفاده شده است. بر اساس یافته های تحلیل شبکه فازی، زیر متغیر های تعامل با موسسات حامی اجرای فعالیتهای مشترک بین المللی، نگرش کار آفرینی، اعطای وام از طریق بانکها، میزان استفاده از فن  آوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس و هماهنگی دروس اختیاری با نیازهای فرد از نظر معلمین  بیشترین وزن و اهمیت را دارد
شماره‌ی مقاله: 7
متن کامل [PDF 1246 kb]   (538 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی
دریافت: 1399/12/29 | ویرایش نهایی: 1402/8/26 | پذیرش: 1400/10/15 | انتشار: 1400/12/26

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb