دوره 9، شماره 18 - ( 7-1400 )                   دوره 9 شماره 18 صفحات 240-207 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Maheronaghsh M, Assareh A, Ahmadi G, Davaei M. The design and validity of the curriculum with an emphasis on the University of Entrepreneur (Case Study of universities in Tehran). CSTP 2021; 9 (18) :207-240
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3268-fa.html
ماهرالنقش مژگان، عصاره علیرضا، احمدی غلامعلی، دوایی مهدی. طراحی و اعتبار سنجی برنامه درسی با تأکید بر دانشگاه کارآفرین ( مطالعه موردی دانشگاه‌های شهر تهران). نظریه و عمل در برنامه درسی 1400; 9 (18) :240-207

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3268-fa.html


1- آزاد تهران مرکزی
2- دانشگاه شهید رجایی ، alireza_assareh@yahoo.com
3- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
4- دانشگاه آزاد اسلامی تهران مرکزی
چکیده:   (931 مشاهده)
در این پژوهش، تلاش شده به تحلیل رابطه بین متغیرهای موثر بر برنامه درسی با تاکید بر کارآفرینی دانشگاه های شهر تهران پرداخته شود. در ابتدا با مطالعه پیشینه پژوهش های مرتبط متغیرها شناسائی و با نظرات خبرگان و به روش دلفی فازی غربالگری شدند. جامعه آماری، در بخش کیفی 30 خبره شامل اعضای هیات علمی دانشگاهی و خبرگان و در بخش کمی با فرمول کوکران  385  نفر می باشند و از تحلیل شبکه فازی برای تعیین وزن و از معادلات ساختاری تفسیری برای سطح بندی و تحلیل روابط بین متغیرها استفاده شده است. بر اساس یافته های تحلیل شبکه فازی، زیر متغیر های تعامل با موسسات حامی اجرای فعالیتهای مشترک بین المللی، نگرش کار آفرینی، اعطای وام از طریق بانکها، میزان استفاده از فن  آوری اطلاعات و ارتباطات در تدریس و هماهنگی دروس اختیاری با نیازهای فرد از نظر معلمین  بیشترین وزن و اهمیت را دارد
شماره‌ی مقاله: 7
متن کامل [PDF 1246 kb]   (181 دریافت)    
نوع مطالعه: گزارش مورد | موضوع مقاله: اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی
دریافت: 1399/12/29 | ویرایش نهایی: 1400/12/26 | پذیرش: 1400/10/15 | انتشار: 1400/12/26

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb