جلد 15، شماره 49 - ( پاییز و زمستان 1403 )                   شماره 49 صفحات 0-0 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

jadidi mohammadabadi A, Ahmadi Deh Qutbaddini M, rashidipoor F. The relationship between psychological cohesion and distress tolerance with a tendency to high-risk behaviors in high school students. Journal title 2024; 15 (49)
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-1325-fa.html
جدیدی محمدابادی اکبر، احمدی ده قطب الدینی محمد، رشیدی پور فاطمه. رابطه انسجام روانی و تحمل پریشانی با گرایش به رفتارهای پرخطر در دانش آموزان متوسطه دوم. عنوان نشریه. 1403; 15 (49)

URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-1325-fa.html


1- دانشگاه پیام نور ، a.jadidi@pnu.ac.ir
2- دانشگاه آزاد اسلامی واحد انار
چکیده:   (351 مشاهده)
مطالعه حاضر با هدف رابطه انسجام روانی و تحمل پریشانی با گرایش به رفتارهای پرخطر در دانش آموزان متوسطه دوم شهرستان انار انجام شد. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. بر این اساس تعداد 302 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به پرسشنامه رفتار پرخطر (زاده محمدی و همکاران، 1386) و پرسشنامه‌های احساس انسجام آنتونوسکی (1987) و تحمل پریشانی سیمونز و گاهر (2005) پاسخ دادند. از ضریب همبستگی پیرسون، همبستگی کانونی و رگرسیون گام به گام جهت تحلیل دادهها استفاده شد. یافته‌ها نشان داد رابطه بین تحمل پریشانی با رفتار پرخطر و مولفه‌های گرایش به مواد مخدر، گرایش به الکل، منفی و معنی‌دار است، همچنین رابطه بین انسجام روانی با رفتار پرخطر و مولفه‌های گرایش به رانندگی خطرناک، گرایش به خشنونت، گرایش به سیگار، گرایش به مواد مخدر، گرایش به الکل، گرایش به رابطه و رفتار جنسی و گرایش به رابطه با جنس مخالف، منفی و معنی‌دار است. نتایج نشان داد که از طریق تقویت انسجام روانی و تحمل پریشانی می‌توان گرایش به رفتارهای پرخطر را در دانش آموزان کاهش داد.
     
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: روانشناسی تربیتی
دریافت: 1402/2/15 | پذیرش: 1403/9/24 | انتشار الکترونیک: 1403/10/1

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه پژوهش‌های تربیتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 |

Designed & Developed by : Yektaweb