جلد 6، شماره 39 - ( پاییز و زمستان 1398 )                   شماره 39 صفحات 76-102 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Provide a conceptual model of teaching with an environmental approach in Iranian schools. erj. 2019; 6 (39) :76-102
URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-422-fa.html
قسامی فاطمه، یوسفی روبیات الهام. ارائه مدل مفهومی تدریس با رویکرد محیط زیستی در مدارس ایران. نشریه پژوهش‌های تربیتی. 1398; 6 (39) :76-102

URL: http://erj.khu.ac.ir/article-1-422-fa.html


دانشگاه پیام نور
چکیده:   (182 مشاهده)
آموزش محیط زیست آموزشی است که باعث بالا رفتن آگاهی و دانش عمومی درباره موضوعات و مسائل محیط زیست می گردد و از سه عنصر یادگیری در محیط زیست، یادگیری درباره محیط زیست و یادگیری برای حفاظت از محیط زیست تشکیل شده است.در این مقاله با روش توصیفی- تحلیلی به بیان ویژگی های برنامه آموزش محیط زیست و معرفی روش‌های آموزش محیط زیست در مدارس در دو بخش روش‌های معلم محور و دانش‌آموز محور پرداخته شده است و در نهایت با استنتاج از مطالعات انجام گرفته یک مدل مفهومی تدریس با رویکرد محیط زیستی در مدارس ارائه شد. نتایج حاصل از این تحقیق نشان می دهد که استفاده از روش‌های دانش‌آموز محور موجب تقویت مهارت‌های بالای شناختی در دانش‌آموزان می‌شود و همچنین تدریس دروس مختلف در بستر محیط زیست می‌تواند در نهادینه شدن نگرش و رفتار محیط زیستی در دانش‌آموزان بسیار اثربخش باشد.
متن کامل [PDF 987 kb]   (83 دریافت)    
نوع مطالعه: مقاله پژوهشی | موضوع مقاله: برنامه ریزی آموزشی
دریافت: 1396/11/2 | پذیرش: 1399/4/18 | انتشار: 1399/4/18

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به نشریه پژوهش‌های تربیتی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2020 All Rights Reserved |

Designed & Developed by : Yektaweb