تاثیر نقشه مفهومی بر روانی گفتاردانشجویان انگلیسی
|
بهزاد قنسولی ، آرزو حسین پور |
دانشگاه فردوسی مشهد |
|
چکیده: (12947 مشاهده) |
افزایش کاربرد زبان انگلیسی به عنوان زبان بین المللی ارتباطات بر اهمیت نقش مهارت گفتن که مورد نیاز کاربران این زبان در شرایط گوناگون است توجه دارد. تحقیقات تاثیر کاربرد نقشه مفهومی بر افزایش یادگیری واژگان و نظم بخشیدن دانش را نشان می دهد. با این وجود این تاثیر در افزایش روانی گفتار مورد غفلت قرار گرفته ست. پژوهش در پیش رو به بررسی این تاثیردر روانی گفتار دانشجویان با توانش سطح متوسط زبان انگلیسی می پردازد. بدین منظور این سوال که آیا روش نقشه مفهومی می تواند بر روانی گفتار دانشجویان تاثیری معنادار داشته باشد مطرح گردید. تعداد هشتاد دانشجوی ترم دوم دانشگاه به صورت تصادفی انتخاب شده و در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند. روش نقشه مفهومی به مدت بیست دو جلسه در گروه تجربی به کار گرفته شد. نتایج نشان داد که روش نقشه مفهومی بر روانی گفتار آنان تاثیری معنادار داشته است. |
|
واژههای کلیدی: روانی گفتار، نقشه مفهومی، فراگیران زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی، معیارهای روانی گفتار، ساختار سلسله مراتبی |
|
متن کامل [PDF 204 kb]
(4928 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1387/12/25
|
|
|
|
|
ارسال نظر درباره این مقاله |
|
|