1- دانشیار جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه تبریز، تبریز، ایران، دانشیار جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه تبریز، تبریز، ایران
2- کارشناس ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه تبریز، تبریز،ایران، کارشناس ارشد جغرافیا و برنامهریزی شهری دانشگاه تبریز، تبریز،ایران ، ghasem23230@gmail.com
چکیده: (4672 مشاهده)
شناخت نیازها و علایق گردشگران فهم بهتری از گردشگری را برای مسئولان ارائه داده و در طراحی برنامههای مؤثر توسعه پایدار گردشگری راهنمای ارزنده است.با توجه به اهمیت موارد ذکرشده پژوهش حاضر که با روش توصیفی تحلیلی انجامشده است و در آن از روش کتابخانهای و پرسشنامهای برای گردآوری اطلاعات استفادهشده است و هدف از انجام آن بررسی مطابقت نیازهای گردشگران با اقدامات مدیریت گردشگری شهری میباشد بدینصورت که نیازها و انتظارات گردشگری و خدماتی و ... گردشگران ( 383 نفر) از تبریز قبل از سفر، با خدمات گردشگری دریافت شده آنها در اتمام سفر بهعنوان اقدامات انجامشده توسط مدیریت گردشگری شهری ( 80 نفر) و بهعنوان رضایت آنها از سفر تحلیل شد. نتایج نشان داد میزان رضایت گردشگران از محل اقامت و زیرساختهای گردشگری شهر تبریز در حد متوسط می باشد. نیازها و انتظارات موجود در بین گردشگران در ارتباط با زیرساخت ها، حمل و نقل، محل اقامت، خدمات، با اقدامات مدیریت شهری باهم تطابق دارد و فرضیه پژوهش مورد تایید قرار میگیرد. اقدامات مدیریت شهری منطبق بر نیازهای گردشگری بر رضایتمندی گردشگران از مقاصد گردشگری تاثیر معناداری دارد
شمارهی مقاله: 23
نوع مطالعه:
پژوهشي |
موضوع مقاله:
برنامه ریزی توریسم