چکیده: (5770 مشاهده)
هدف این پژوهش شناسایی و مقایسه مهمترین شاخصهای آموزش المپیک در کشورهای منتخب و ارائه راهکارهای پیشنهادی برای ایران بود. پژوهش حاضر از نوع مطالعات کتابخانهای است که به روش تحلیل محتوای کیفی صورت گرفت. نمونه آماری تحقیق به صورت هدفمند از شش کشور استرالیا، کانادا، چین، روسیه، یونان و ایران تشکیل شد. ابزار جمعآوری دادهها شامل مشاهده درگاههای الکترونیکی، مکاتبه با مسئولان مراکز آموزشی آکادمی ملی المپیک در کشورهای منتخب و چکلیستهایی بود که اطلاعات براساس آنها گردآوری شد. یافتهها به روش تحلیل محتوای کیفی تجزیه و تحلیل شدند. یافتههای این پژوهش نشان داد گرچه ایران در کلیه شاخصها گامهایی را برداشته است ازنظر کیفی وضعیت ضعیفتری نسبت به کشورهای تحت مطالعه دارد. ارتباط مستمر آکادمی ملی المپیک با وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، و نیز ایجاد مرکز مطالعه و درگاه آموزش المپیک ازجمله پیشنهادهای این تحقیق بود
نوع مطالعه:
پژوهشي |
پذیرش: 1401/1/11 | انتشار: 1393/12/24