۱. ۱ .عابدی، ا.، ملکپور، م.، مولوی، ح.، امیری، ش. )۲۳۱۹ .)مقایسه کارکردهای اجرایی و توجه در کودکان پیشدبستانی دچار ناتوانیهای یادگیری
۲. عصب روانشناختی/تحولی با کودکان عادی. فصلنامه تازههای علوم شناختی، ۲۱(۱ ،)۴۵-۳۱.
۳. ۲ .رحیمی، س. )۲۳۱۵ .)مهارتهای حرکتی در کودکان دارای اختالل بیش فعالی همراه با کمبود توجه. تعلیم و تربیت استثنایی، شماره۲۱۱و۲۱۲ ،
4. 46-99
۵. ۳ .مفتاق، د. محمدی، ن. غنیزاده، ا. رحیمی، چ. نجیمی، آ. )۲۳۵۱ .)مقایسهی اثربخشی روشهای مختلف درمان در اختالل نقص توجه-بیشفعالی
۶. کودکان. مجله دانشکده پزشکی اصفهان، ۱۵(۲۴۱ .)۵۹۶-۵۶۹.
۷. ۴ .سلطانی کوهبنانی، س. )۲۳۱۱ .)بررسی رشد مهارتهای حرکتی در دانش آموزان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی با دانش آموزان عادی. مجله
۸. علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام. ۲۹(۴ .)۹۱-۴۹.
۹. ۵ .علیزاده، ح. )۲۳۱۶ .)اختلال توجه و فزون کنشی. تهران: انتشارات رشد.
۱۰. ۶ .شکوهی یکتا، م. پرند، ا. )۲۳۱۹. )آزمون های روانی-تربیتی. تهران: نشر طبیب.
۱۱. ۹ .هوش ور، پ. )۲۳۱۹ .)مروری بر برخی درمان های مکمل و جایگزین برای اختلال نقص توجه بیش فعالی. کنگره کشوری اصفهان۲۳۱۹: ۳۴۹و۳۴۶.
۱۲. ۱۴ .جواهری، ف. )۲۳۱۱ .)مقایسه اثر درمانی توأم دارویی شناختی،رفتاری؛ درمان دارویی در کودکان مبتال به اختلال بیش فعالی-کم توجهی. پایان
۱۳. نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده دانشگاه آزاد اسلامی واحد رود هن.
۱۴. فرمند آ. )۲۳۱۹ .)سودمندی درمان ترکیبی:برنامه گروهی فرزند پروری مثبت و دارو درمانی، برعلائم و شیوه های تربیتی کودکان ۲۱-۳ ساله مبتال
۱۵. به اختلال نقص توجه/بیش فعالی در مقایسه با هر یک از این درمان ها به تنهایی. )پایان نامه دکتری(. دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی. گروه روان پزشکی.
۱۶. حسن آبادی، س. محمدی، م. احقر، ق. )۲۳۵۲ .)مقایسه اثر بخشی رفتار درمانی شناختی و دارو درمانی بر کاهش علائم همراه اختلال نارسایی
۱۷. توجه-بیش فعالی. مجله مطالعات ناتوانی، ۲(۱ ،)۳۱-۲۵.
۱۸. بابایی، ل. )۰۳۳۱ .)بررسی اثر داروهای متیل فندیت و ضد افسردگی های سه حلقه ای در درمان ADHD( ،رساله دکتری حرفه ای(، دانشگاه
۱۹. علوم پزشکی کرمانشاه.
۲۰. علیرضایی مطلق، م. علاقبند راد، ج. مرادی، ع. )۰۳۳۰ .)حافظه کلامی و بصری در ADHD؛ مقایسه کودکان تحت درمان و بدون درمان
۲۱. با ریتالین. مجله تازه های علوم شناختی، ۴ ،۴۴-۴۰.
۲۲. معلمی، ش. )۰۳۳۴ .)مقایسه اثر رباکستین و ریتالین در درمان کودکان و نوجوانان ADHd( ،رساله دکتری حرفه ای(. دانشگاه تهران.
۲۳. اسماعیلی، ت. بحرینیان، ع. هاشمیان، پ. )۰۳۳۴ .)بررسی اثر درمانی متیل فندیت با یا بدون رفتار درمانی در کودکان ADHD ،مجله
۲۴. پژوهش در پزشکی، ۹۲ ،۰۴۱-۰۳۱.
۲۵. تیزدست، ط. )۰۳۳۱ .)مقایسه اثربخشی درمان رفتاری، رفتاری-شناختی، دارویی و ترکیبی در درمان ADHD( ،رساله دکتری(، دانشگاه
۲۶. علوم تحقیقات تهران.
۲۷. یعقوبی، ح. )۰۳۳۰ .)مقایسه اثربخشی تعاملی نوروفیدبک و ریتالین در کاهش علائم ADHD( .رساله دکتری(. دانشگاه علوم پزشکی
۲۸. تهران.
۲۹. امیری، ش. )۰۳۳۱ .)مقایسه اثر مدافنیل و ریتالین در درمان کودکان و نوجوانان مبتلا به ADHd( ،رساله دکتری(، دانشگاه علوم پزشکی
۳۰. تهران.
۳۱. ۳۳ .کاراحمدی، م. )۰۳۳۱ .)مقایسه اثربخشی متیل فندیت ایرانی با خارجی در کودکان ADHD( .طرح پژوهشی(، دانشگاه علوم پزشکی
۳۲. اصفهان.
۳۳. ۳۴ .فیروز کوهی مقدم، م. عربگل، ف. راجزی، ف. شمس، ج. )۰۳۳۱ .)مقایسه اثر ونالفکسین و متیل فندیت در درمان کودکان ADHD ،مجله
34. 12-44 ،9 ،شرق طبیب
۳۵. فاکر، ح. داوری اشتیانی، ر. عربگل، ف. راجزی، س. حیدریان، ط. عصاریان، ف. )۰۳۳۴ .)مقایسه اثربخشی ریتالین و استیمدیت در درمان
۳۶. کودکان ADHD ،فصلنامه علوم مغز و اعصاب ایران، ۹۴ ،۳۱۳-۹۲۴.
۳۷. ۳۶ .اسالمی شهربابکی، م. داوری آتیانی، ر. رازجویان، ک. امینی، ه. )۰۳۳۳ .)مقایسه اثربخشی بوسپیرون و متیل فندیت در کودکان مبتال به
۳۸. ADHD ،مجله پژوهش در پزشکی، ۹۲ ،۰۴۱-۰۳۱.
۳۹. ایمانی، ر. )۰۳۳۳ .)مقایسه اثر دو داروی جینکوتیدی و ریتالین در کودکان و نوجوانان مبتال به ADHD( . رساله دکتری(، دانشگاه تهران.
۴۰. دهقان، ف. بهنیا، ف. امیری، ن. پیشیاره، ا. صفرخانی، م. )۰۳۳۲ .)بررسی تأثیر استفاده از تمرینات ادراکی-حرکتی بر اختالالت رفتاری
۴۱. کودکان پنج تا هشت ساله ی مبتال به اختالل کمبود توجه-بیش فعالی، تازه های علوم شناختی، ۰۹(۳ ،)۲۱-۳۹.
۴۲. قاسمی، ن. )۰۳۳۳ .)تأثیر تمرین تمرکز و تعقیب چشمی بر میزان توجه و تکانشگری کودکان با اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی
۴۳. مراجعه کننده به مراکز مشاوره ی شهر مرودشت، دانش و پژوهش در روانشناسی کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان )اصفهان(، ۳۲ ،۱۳-۴۳ .
۴۴. مرادی، ع.، هاشمی، ت.، فرزاد، و.، کرامتی، ه. )۰۳۳۴ .)مقایسه اثربخشی آموزش خودتنظیمی رفتار توجهی، خودتنظیمی رفتار انگیزشی،
۴۵. خودتعلیمی کلامی بر عملکرد ریاضی و خودکارآمدی تحصیلی کودکان مبتال به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی. پژوهش در سالمت روانشناختی،
46. 1-01 ،1
۴۷. کوثری، س. کیهانی، ف. حمایت طلب، ر. عرب عامری، ا. )۰۳۲۰ .)بررسی تأثیر یک برنامه فعالیت های بدنی منتخب بر رشد مهارت های
۴۸. حرکتی کودکان مبتال به اختلال نارسایی توجه/بیش فعالی )ADHD )و کودکان اوتیسم )HFA .)رشد و یادگیری حرکتی- ورزشی، ۰۱ ،۱۱-۴۱.
۴۹. برجعلی، ز؛ محمدی، م.ر. )۲۳۵۲ .)رابطه میان مصرف متیل فنیدات و اضطراب کودکان مبتال به اختلال کمبود توجه-بیش فعالی. دو فصلنامه
۵۰. علمی-پژوهشی دانشگاه شاهد، ۲۵(۶ ،)۳۹-۴۴.
۵۱. ۴۶ .شهابیان، آ. شهیم، س. بشاش، ل. یوسفی، ف. )۲۳۱۶ .)هنجاریابی، تحلیل عاملی و پایایی فرم کوتاه ویژه ی والدین مقیاس درجه بندی کانرز برای کودکان ۶ تا ۲۲ سال در شهر شیراز، مطالعات روانشانختی دانشگاه الزهرا، ۳(۳ ،)۵۹-۲۱۱
۵۲. هادیان فرد، ح. نجاریان، ب. شکر کن، ح. مهرابی زاده هنرمند، م. )۲۳۹۵ .)تهیه و ساخت فرم فارسی عملکرد پیوسته. مجله روانشناسی، ۴( ۴ ،)
53. 311-414
۵۴. برزگر، ز. پورمحمدرضای تجریشی، م. بهنیا،ف. )۲۳۵۲ .)اثربخشی بازی بر مشکلات برونی سازی در کودکان پیش دبستانی با مشکلات رفتاری.رفتاری علوم مجله،)۴(۶ ,۳۹۴-۳۴۹ .
55. David, L., Gallahue, Johnc. Ozmun. (2006). Understanding Motor Development in Infant, Children,
56. Adolescent, and Adult. (6th ed). Chapter 13. P 267-227
57. Klykylow, M., Key, j. , Rube, D. (1998). Clinical child Psychiatry (1st ed). Philadephia:W.B. Saunders
58. Company.
59. Hughes, N. (1998). Cognitive behavior therapy with children is school. USA. Pergamon book
60. INC1998.
61. Kaplan, H. & Sadock, B.C. (2005). Comprehensive textbook of psychiatry (8th ed.) - New York,
62. Lippincott Wilkins. 3183- 3204.
63. Majorek, M. Tuchelmann, T. Heusser, P. (2004). Therapeutic EurythmyFmovement therapy for
64. children with attention deficit hyperactivity disorder (ADHD): a pilot study. Complementary Therapies in
65. Nursing & Midwifery , 10, 46-53.
66. Yochman, A., Ornoy, A., Parush, S. (2006). Perecptuomotor Functioning in Preschool Children
67. With Symptoms of Attention Deficit Hyperactivity Disorder. Perceptual and Motor Skills. 102, Iss. 1; pg.
69. MTA Cooperative Group. (1999). Moderators and mediators of treatment response for children for
70. ADHD. Archives of General Psychiatre. 59, 108, 1096.
71. Conners, C.K., Epstein, J.N., March, G.S. (2001). Multimodal treatment of ADHD in the MTA: An
72. alternative outcome analysis. Journal of American Academy of Child and Adolescent Psychiatry, 40, 159-
74. Barzegary, L., Zamini, S. (2011). The effect of play therapy on children with ADHD. Procedia - [
DOI:10.1016/j.sbspro.2011.10.432]
75. Social and Behavioral Sciences, 30, 2216 - 2218.
76. Braton, C., Ray, D., Rhine, T., Jones, L. (2005). The efficacy of play therapy with children: A metaanalytic Review of treatment outcomes. Professional Psychology: Research C; Ray, D; & Rhine, T. The [
DOI:10.1037/0735-7028.36.4.376]
77. efficacy of play therapy with children: A meta- analytic Review oftreatment outcomes.
78. Ray, D., Schottelkork, A., & Tsai, M-H. (2007). Play therapy with children exhibiting symptoms of
79. ADHD. International Journalof Play Therapy: 16, 95-111.
80. Hanser, S., Meissler, K., Ovevs, R. (2000). Kids together: A group play therapy model for children
81. with ADHD symptomlogy. Journal of childadolescent group therapy, 10- 4.
82. Panksepp, J. (2007). Can play diminish ADHD and facilitate the construction of the social brain?.J
83. can Acad child Adolescent Psychiatry, 16:20.
84. Jeffrey, M.H., & Dione, M.H. (2011). The influence of environmental enrichment, cognitive
85. enhancement, and physical exercise on braindevelopment: Can we alter the developmental tragedy of
86. ADHD? . Neuroscience & Behavioural Reviews, 35,Issue 3, 621-634.
87. Fabiano, G.A., Pelham, W.E., Coles, E.K., Gnagy, E.M., Chronis - Tuscano, A., Oconnor, B.C.
88. (2008). A Metaanaliysis of behavioral treatments for attention- defict/hyperactivity disorder Clinical
89. Psycology .Review: [Serial Online] 2008- Nov [12 screen] available from ,URL:
90. Thomas, M. Edelbrock, A & C. (1991, 2001). Child Behavior Checklist (CBCL).
91. Conners, C.K., Sitarenios, G., Parker, J.D., Epstein, J.N. (1998). The revised Conners' Parent
92. Rating Scale (C.P.R.S-R): factor structure, reliability, and criterion validity, Journal of Abnormal Child
93. Psychology, 26, 257-268.
94. Corbett, B.A., Constantine, L.J., Hendren, R., Rocke, D., Ozonoff, S. (2009). Examining executive
95. functioning in children with autism spectrum disorder, attention deficit/hyperactivity disorder and typical
96. development. Psychiatry Res; 166(2-3): 210-22.