دوره 4، شماره 7 - ( 6-1393 )                   جلد 4 شماره 7 صفحات 89-77 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


چکیده:   (5419 مشاهده)
امروزه وفاداری مشتریان به نام تجاری کلید موفقیت تجاری به شمار می­آید و بسیاری از شرکت­ها سعی می‌کنند به منظور افزایش وفاداری، نام تجاری خود را در میان مشتریان گسترش دهند. هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان به نام تجاری پوشاک ورزشی در باشگاه­های فوتبال حاضر در یازدهمین دوره لیگ برتر ایران بود. روش تحقیق این پژوهش توصیفی­ـ­­ پیمایشی بود و جامعه آماری آن را کسانی تشکیل می­دادند پوشاک ورزشی باشگاه­های فوتبال لیگ برتر ایران (شامل مدیرعامل، قائم­مقام، سرپرست، سرمربی و مربیان90=N) را خریداری کنند. نمونه پژوهش شامل60 نفر از جامعه مزبور بودند که به­طور تصادفی از پانزده باشگاه انتخاب شدند. ابزار جمع­آوری اطلاعات پرسش­نامه وفاداری به نام تجاری ونگ فونگ ویاهیا (2008) با پایایی73/0= &alpha بود. یافته­های تحقیق نشان داد عوامل کیفیت پوشاک،­­­ مدل و نام تجاری پوشاک ورزشی از دیگر عوامل وفاداری به نام تجاری اهمیت بیشتری داشتند. همچنین بین بیشتر مؤلفه­های وفاداری به نام تجاری رابطه­ای معنی­دار و مثبت وجود دارد. درنتیجه مدیران و برنامه­ریزان صنعت تولید داخلی پوشاک ورزشی با توجه به رتبه­بندی عوامل مؤثر بر وفاداری می­توانند زمینه افزایش وفاداری مشتریان و درنتیجه حفظ منافع بلندمدت بنگاه اقتصادی خود را فراهم آورند.  
متن کامل [PDF 643 kb]   (3991 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي |
انتشار: 1393/5/24

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.