چکیده: (6569 مشاهده)
امروزه وفاداری مشتریان به نام تجاری کلید موفقیت تجاری به شمار میآید و بسیاری از شرکتها سعی میکنند به منظور افزایش وفاداری، نام تجاری خود را در میان مشتریان گسترش دهند. هدف این پژوهش شناسایی عوامل مؤثر بر وفاداری مشتریان به نام تجاری پوشاک ورزشی در باشگاههای فوتبال حاضر در یازدهمین دوره لیگ برتر ایران بود. روش تحقیق این پژوهش توصیفیـ پیمایشی بود و جامعه آماری آن را کسانی تشکیل میدادند پوشاک ورزشی باشگاههای فوتبال لیگ برتر ایران (شامل مدیرعامل، قائممقام، سرپرست، سرمربی و مربیان90=N) را خریداری کنند. نمونه پژوهش شامل60 نفر از جامعه مزبور بودند که بهطور تصادفی از پانزده باشگاه انتخاب شدند. ابزار جمعآوری اطلاعات پرسشنامه وفاداری به نام تجاری ونگ فونگ ویاهیا (2008) با پایایی73/0= &alpha بود. یافتههای تحقیق نشان داد عوامل کیفیت پوشاک، مدل و نام تجاری پوشاک ورزشی از دیگر عوامل وفاداری به نام تجاری اهمیت بیشتری داشتند. همچنین بین بیشتر مؤلفههای وفاداری به نام تجاری رابطهای معنیدار و مثبت وجود دارد. درنتیجه مدیران و برنامهریزان صنعت تولید داخلی پوشاک ورزشی با توجه به رتبهبندی عوامل مؤثر بر وفاداری میتوانند زمینه افزایش وفاداری مشتریان و درنتیجه حفظ منافع بلندمدت بنگاه اقتصادی خود را فراهم آورند.
نوع مطالعه:
پژوهشي |
انتشار: 1393/5/24