دوره 6، شماره 12 - ( 12-1397 )                   دوره 6 شماره 12 صفحات 66-43 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

ghasemi M. Explaining Practical Knowledge (Skills and Activities) of Teacher Educator based on Competencie’s Reflective Practice. CSTP. 2019; 6 (12) :43-66
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2891-fa.html
قاسمی مریم، حاجی حسین نژاد غلامرضا، موسی پور نعمت اله، حسینی خواه علی. تبیین دانش عملی (مهارتها و فعالیتها) آموزشگر تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه. نظریه و عمل در برنامه درسی. 1397; 6 (12) :66-43

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-2891-fa.html


1- ، maryam_ghasemi2010@yahoo.com
2- دانشگاه خوارزمی
چکیده:   (3547 مشاهده)
چکیده:
پژوهش حاضر با هدف تبیین دانش عملی (مهارت­ها و فعالیت­ها) آموزشگر تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه می­باشد. روش پژوهش تلفیقی: سنتز پژوهی است، با بررسی نظرات اندیشمندان و بزرگان تعلیم و تربیت در حوزه تربیت معلم و مبتنی بر عمل فکورانه تفسیر و تحلیل صورت گرفت. آنچه نتایج پژوهش تعیین دانش عملی نشان داد، "همکاری­های گروهی"، "دوره­های آموزشی یادگیری و یاددهی" و "استعداد و توانایی­های فردی معلمی" موجب شکل­گیری اصل «استعداد و توانایی­های فردی در کنار همکاری­های گروهی» است. "تشکل­های اجتماعی"، " تشکل­های تخصصی"، " تشکل­های مدرسه­ای" و " تشکل­های فرا مدرسه­ای" موجب شکل­گیری اصل «تشکل­های نامتجانس» است. "تجربیات مستقیم کلاس درس"، " توسعه کیفیت تجربیات آموزشی"، " تصمیم­گیری و عمل در موقعیت"، " مساله مبتنی بر موقعیت تربیتی" و " تعامل یادگیرنده و یاددهنده" موجب شکل­گیری اصل «تحلیل موقعیت تربیتی» است. " عمل عالمانه"، " ایجاد تغییر تربیتی" موجب شکل­گیری اصل «بسط تفکر در عمل» است.
متن کامل [PDF 864 kb]   (1193 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: انعکاس تجربیات جهانی و بین المللی در حوزه برنامه درسی
دریافت: 1396/11/17 | ویرایش نهایی: 1398/1/29 | پذیرش: 1397/7/12 | انتشار: 1397/10/5

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2022 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb