دوره 10، شماره 20 - ( 9-1401 )                   دوره 10 شماره 20 صفحات 206-171 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yazdani F, Sharifiyan jazi F, Nnasr Esfahani A, Sshanesazzade A. Identifying the components of employability of civil engineering graduates: Narrating basic capabilities from the perspective of employers. Journal title 2022; 10 (20) :171-206
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3276-fa.html
یزدانی فاطمه، شریفیان جزی فریدون، نصر اصفهانی احمدرضا، شانه ساززاده احمد. شناسایی مؤلفه‌های اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان رشته مهندسی عمران: روایت قابلیت‌های مبنایی از دیدگاه کارفرمایان. عنوان نشریه 1401; 10 (20) :206-171

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3276-fa.html


1- ، f.sharifian@edu.ui.ac.ir
چکیده:   (302 مشاهده)
هدف پژوهش حاضر، شناسایی مؤلفه‌های ضروری اشتغال‌پذیری دانش‌آموختگان رشته مهندسی عمران بوده است که از نظر هدف، از نوع کاربردی و از نظر ماهیت گردآوری داده‌ها از نوع میدانی است و با توجه به هدف پژوهش از روش کیفی پدیدارشناسی استفاده شده است. جامعه آماری شامل مهندسان حرفه‌ای عمران تحت عنوان کارفرمایان حوزه مهندسی عمران بوده و از رویکرد نمونه گیری هدفمند با روش گلوله برفی برای جمع آوری نمونه به تعداد 20 نفر استفاده شده است. شیوه جمع‌آوری اطلاعات مصاحبه نیمه ساختار یافته بوده و به منظور تحلیل یافته‌ها از مقوله‌بندی استفاده شده است. روش اعتباریابی داده‌های مصاحبه‌ها، از نوع روایی درونی بوده است. نتایج پژوهش نشان داد از نظر کارفرمایان حوزه مهندسی عمران مهم‌ترین مؤلفه‌های اشتغال‌پذیری رشته مهندسی عمران شامل6 مولفه بود که عبارتند از دانش تئوری و تخصصی، دانش بین رشته‌ای، دانش عملی و فنی، مهارت‌های کار جمعی، مهارت های شغلی و بینش مهندسی است.
متن کامل [PDF 676 kb]   (67 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی
دریافت: 1400/7/17 | ویرایش نهایی: 1401/9/27 | پذیرش: 1401/6/29 | انتشار: 1401/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb