دوره 10، شماره 20 - ( 9-1401 )                   دوره 10 شماره 20 صفحات 394-357 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

GHARIBPOUR G, Mehrmohammadi M, REZAZADEH H, ASSAREH A, AHMADI F Z. The design of an educational program using dialogic approach to enhance aesthetic perception based on artographic learning tasks.. Journal title 2022; 10 (20) :357-394
URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3376-fa.html
غریب پور گلبرگ، مهرمحمدی محمود، رضا زاده حمیدرضا، عصاره علیرضا، احمدی فاطمه زهرا. طراحی برنامه آموزشی ویژه پرورش ادراک زیبایی شناختی دانشجو معلمان با رویکرد تعلیم و تربیت گفت و شنودی وتکیه بر تکالیف یادگیری آرتاگرافیک. عنوان نشریه 1401; 10 (20) :394-357

URL: http://cstp.khu.ac.ir/article-1-3376-fa.html


1- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز
2- دانشگاه تربیت مدرس ، Mehrmohammadimahmoud@gmail.com
3- دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکزی
4- دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی
5- سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی
چکیده:   (738 مشاهده)
پژوهش حاضر با هدف طراحی یک برنامه آموزشی با رویکرد تعلیم و تربیت گفت و شنودی، ویژه پرورش ادراک زیبایی شناختی دانشجو معلمان، انجام شد. روش پژوهش کیفی و از نوع هنجاری بود. شرکت کنندگان پژوهش شامل دو گروه بودند. گروه اول از 13 نفر متخصص موضوعی در حوزه هنر تشکیل شده بود که با روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. گروه دوم شامل 32 نفر از دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان بودند که 10 نفر از آنان به روش نمونه گیری در دسترس و 22 نفر دیگر به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. جهت گردآوری داده‌ها از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته استفاده شد. جهت اتخاذ تصمیم درباره عناصر برنامه داده های حاصل از مصاحبه ها و بررسی منابع تخصصی هنر و زیبایی شناسی به ویژه آرتاگرافی تحلیل مضمونی و در هشت عنصر برنامه گفت و شنودی تدوین شد.
 
متن کامل [PDF 1158 kb]   (303 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشي | موضوع مقاله: اشاعه و گسترش دانش برنامه درسی
دریافت: 1400/11/29 | ویرایش نهایی: 1401/10/28 | پذیرش: 1401/8/15 | انتشار: 1401/9/10

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2023 CC BY-NC 4.0 | Theory & Practice in Curriculum Journal

Designed & Developed by : Yektaweb