Journal archive for Google Scholar Robot!

Iranian Journal of Applied Linguistics



Volume 12, Number 2 (2009-9)


Enhancing EFL Learners' Emotional Intelligence through Fuzzy Thinking and Emotional Engineering
مهندسی هوش هیجانی زبان آموزان از طریق تفکر فازی و مهندسی هیجان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Text Editing and Reconstructing in EFL Writings of Narrative and Exposition: A Study in Form-focused Approach
ویرایش و بازسازی متن در نگارش متون علمی-توضیحی وداستان روایی دانشجویان زبان انگلیسی با تکیه بر آموزش فرم محور و فعالیت گروهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Multiple Intelligence-based Focus on Form and Iranian EFL Learners' Accurate Use of Grammar
تمرکز بر فرم بر اساس هوش چندگانه و کاربرد صحیح گرامر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Developing Rating Scale Descriptors for Assessing the Stages of Writing Process: The Constructs Underlying Students’ Writing Performances
طرح توصیف کننده های معیارهای بارم گذاری برای ارزیابی مقاطع قابل تعریف فرآیند نگارش: توانش های نهفته در عملکرد نگارش زبان آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Self-Esteem and Cognitive-Affective Reading-Based Courses in an EFL Context
بررسی عزت نفس از طریق یک دوره شناختی-عاطفی مبتنی بر مهارت خواندن در محیط آموزش زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

On the Role of Instruction, Language Proficiency, and Personality Traits in the Use of Communication Strategies by L2 Learners
نقش آموزش، سطح توانش زبانی و خصوصیات شخصیتی در استفاده از راهبردهای ارتباطی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Processing Instruction and Output-Based Instruction on the Interpretation and Production of English Causatives
تاثیر روش تدریس پردازشی و روش تدریس برون داد- محور بر توانایی تفسیر و تولید ساختار سببی در زبان انگلیسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles