Journal archive for Google Scholar Robot!

فصلنامه روانشناسی شناختی

فصلنامه روانشناسی شناختی



Volume 12, Number 1 (2024-6)


Comparing the effectiveness of treatment based on mentalization and treatment based on parent-child relationship on executive functions and anxiety symptoms of anxious children.
مقایسه اثربخشی درمان مبتنی بر ذهنی سازی و درمان مبتنی بر رابطه والد_کودک بر کارکردهای اجرایی و علائم اضطرابی کودکان مضطرب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting a structural model of the effect of sleep disorders on learning difficulties with the mediating role of cognitive flexibility in children
ارائه مدل ساختاری تاثیر اختلالات خواب بر مشکلات یادگیری با نقش میانجی انعطاف پذیری شناختی در کودکان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The relationship between attachment styles and difficulty in cognitive emotion regulation in college students
رابطه سبک های دلبستگی با دشواری در تنظیم هیجان شناختی در دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effectiveness of Captain Log cognitive rehabilitation software on attention and visual spatial and auditory active memory of adults with attention deficit hyperactivity disorder
اثر توانبخشی شناختی نرم افزار کاپتان لاگ بر توجه و حافظه فعال ( دیداری/ فضایی و شنیداری) بزرگسالان مبتلا به اختلال نقص توجه همراه با بیش فعالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effectiveness of mindfulness training on executive functions (working memory and attention) and self-efficacy in patients with anxiety disorders
اثربخشی آموزش ذهن آگاهی بر کارکردهای اجرایی (حافظه کاری و توجه) و خودکارآمدی در بیماران مبتلا به اختلال اضطرابی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of attention and memory training and improvement software on cognitive ability and emotion regulation in patients with Corona Virus after recovery
تاثیر نرم افزار آموزش و بهسازی توجه و حافظه بر توانمندی شناختی و نظم جویی هیجان بیماران مبتلا به کرونا ویروس بعد از بهبودی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparing the effects of two educational methods, Montessori and Robot-based in students' executive functions
مقایسه تأثیر دو روش آموزشی مونته‌سوری و مبتنی بر ربات بر کارکردهای اجرایی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles