Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 2, Number 3 (2014-9)


Developing a model to enhance elementary teachers’ ability to foster functional thinking and algebraic reasoning in elementary students
ارایه الگویی برای ارتقای توانمندی معلمان دوره ابتدایی، به منظور پرورش استدلال جبری و تفکر تابعی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the process of problem posing
بررسی فرایند طرح‌ مسئله در آموزش ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modelling and application: A research domain in mathematics education
مدل‌سازی و کاربردها: گزارش یک پژوهش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Historical Study of High School Mathematics Textbooks since the Establishment of the Formal Education System in Iran
بررسی کتاب‌های درسی ریاضی دوره متوسطه از شروع آموزش رسمی در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The trace of realistic mathematics education in the school mathematics in Iran
رد پای آموزش ریاضی واقعیت‌مدار در ریاضیات مدرسه‌ای در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The characteristics of mathematical word problems at the middle school and suggested strategies to facilitae their solution process
ویژگی‌های مسائل کلامی ریاضی دوره راهنمایی و راهکارهای تسهیل فرایند حل آن‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

What ain’t mathematics education?!
آموزش ریاضی چه نیست؟!
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles