Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 9, Number 18 (2021-10)


Designing a STEM project-based curriculum in primary school
طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر پروژه STEM در دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of using educational podcasts on academic achievement, learning motivation and creative learning of students in the fifth-grade elementary social studies course of Sabzevar
تأثیر استفاده از پادکست آموزشی بر پیشرفت تحصیلی، انگیزه یادگیری و یادگیری خلاقانه دانش‌آموزان در درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی شهرستان سبزوار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing the quality of teaching the course “architectural design and urban” in the field of civil engineering
بررسی کیفیت اموزش درس "طراحی معماری و شهرسازی" در رشته مهندسی عمران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a personalized curriculum based on conceptual art in elementary school
طراحی الگوی برنامه درسی شخصی شده مبتنی بر هنرمفهومی در دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Seventh Grade Mathematics Curriculum Evaluation: A Mixed research in Girls' Schools of Islamshahr
ارزشیابی برنامه درسی ریاضی پایه هفتم: یک مطالعه ترکیبی در مدارس دخترانه شهرستان اسلامشهر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The design and validity of the curriculum with an emphasis on the University of Entrepreneur (Case Study of universities in Tehran)
طراحی و اعتبار سنجی برنامه درسی با تأکید بر دانشگاه کارآفرین ( مطالعه موردی دانشگاه‌های شهر تهران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Reflection on the Components of School Mathematics Curriculum in Iran
تأملی در مؤلفه‌های برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Synthesis of the challenges of transfer from face-to-face education to virtual education in higher education with regard to the pandemic of Covid-19
سنتزپژوهی چالش‌ های انتقال از آموزش حضوری به آموزش مجازی در آموزش عالی با توجه به دنیاگیری کووید-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Descriptive evaluation disadvantages of elementary school from the perspective of Iranian curriculum planners
آسیب‎های ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی از نگاه برنامه‎ ریزان درسی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prerequisites of dialogical teaching-learning strategy, proportionate‎ to generational characteristics of today's ‎undergraduate students
پیش‌بایست‌های راهبرد یاددهی-یادگیری دیالوژیک، متناسب با ویژگی‌های نسلی دانشجویان دوره کارشناسی امروز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

analysis of musical inquiry curriculum in the philosophy for children program (p4c)
تحلیل برنامه ی درسی کاوشگری موسیقایی در برنامه ی درسی فلسفه برای کودکان (فبک)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and validation the Pattern for Self-Learning Package Specific to Multigrade Classes in second primary school
طراحی و اعتباریابی الگوی بسته آموزشی خودآموز کلاس‌های چندپایه در دوره دوم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

سخن سردبیر
سخن سردبیر
| [Abstract-FA] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 9, Number 17 (2021-3)


Mathematics Teachers' Opinions on the Causes of Educational mistakes of Student in School Classrooms with an Emphasis on Algebra
نظرات معلمان ریاضی در مورد دلایل رخ‌داد اشتباهات آموزشی دانش‌آموزان در کلاس درس‌های مدرسه‌ای با تاکید بر جبر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Background and Strategies for Implementing Financial Literacy Curriculum for the Elementary School
زمینه‌ها و راهبردهای اجرای برنامه درسی سواد مالی برای دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Edutainment in the elementary school curriculum : What and how
آموزش مبتنی بر سرگرمی در برنامه درسی دوره ابتدایی: چیستی و چگونگی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A comparative study of the impact of the hidden curriculum components on non-cognitive (affective) characteristics of learning of students in different types of high schools (public, non-public, magnet & exceptional talents high schools)
مطالعه تأثیر مؤلفه های برنامه درسی پنهان بر ویژگی های غیرشناختی (نگرش عاطفی) یادگیری دانش آموزان دبیرستان های دولتی، غیر دولتی ، نمونه دولتی و استعدادهای درخشان ( سمپاد )
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of Experienced Curricula of the Skill-based Higher Education System; From the Perspective of students
واکاوی برنامه‌های درسی تجربه‌شده نظام آموزش عالی مهارت‌محور؛ از منظر دانشجویان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Semantic Representation of the Phenomenon of Academic Dropout of Martyr and Veteran Students and Providing a Paradigmatic Model: Qualitative Research
بازنمایی معنایی پدیده افت تحصیلی دانش‌آموزان شاهد و ایثارگر و ارائه مدلی پارادایمیک: تحقیقی کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the Compatibility of the Educational Content of Geometric Shapes in the Level of Preschool with the Goals of the Curriculum Guide of this Level in Iran
بررسی سازگاری محتوای آموزشی شکل‌های هندسی در دوره پیش‌دبستانی با اهداف راهنمای برنامه این دوره در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identifying and investigation the components of educator's personal pedagogy content knowledge of elementary education, Farhangian University
شناسایی و بررسی مولفه های دانش شخصی پداگوژی محتوای آموزشگران رشته آموزش ابتدائی دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Unpredictable Curriculum; As a Consequence of the Corona and Post-Corona Eras
برنامه درسی پیش‌بینی‌نشده؛ به‌عنوان پیامد عصر کرونا و پساکرونا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Position of Problem-Posing in School Mathematics Education in Iran: Review of Textbooks
جایگاه طرح مسئله در آموزش ریاضی مدرسه‌ای ایران: بررسی کتاب های درسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Phenomenology of evaluating learning outcomes
پدیدارشناسی ارزشیابی بازده‌های ‌یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design a Workplace Curriculum Model: A Research Synthesis
طراحی الگوی برنامه درسی محیط کار: یک مطالعه سنتز پژوهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 16 (2020-9)


Comparative analysis of the structure of Farhangian University's teaching philosophy statement with selected universities
تحلیل تطبیقی ساختار بیانیه ی فلسفه ی تدریس دانشگاه فرهنگیان با دانشگاههای منتخب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Job Competencies Based on the Creative Industries Approach in Higher Education of Iranian Handicrafts: Mixed Method
شایستگی های شغلی مبتنی بر رویکرد صنایع خلاق در آموزش عالی صنایع دستی ایران: رویکرد ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Producing Electronic Content for classroom teaching Using Educational Web Resources by the Teachers of Primary Smart Schools of Tabriz city: Challenges & Approaches
تولید محتوای الکترونیکی با استفاده از منابع آموزشی موجود در وب برای تدریس کلاسی در مدارس هوشمند ابتدایی شهر تبریز : چالشها و راهکارها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Representation of Components of National Identity (Islamism and Iranism Dimension) in Persian Textbooks (Bekhanim VA Benvisim) of Primary Education
بازنمایی مولفه‌های هویت ملی (بعد اسلامیت و ایرانیت) در کتاب‌های درسی فارسی (بخوانیم و بنویسیم) دوره‌ی آموزش ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Current Initiatives in Educating Morally Prospective Teachers of Farhangian University (Providing a Model with a grounded theory approach)
اقدامات جاری در تربیت اخلاقی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان(ارائه یک الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Position of ethnicity in the curricula of the new secondary system (Case Study of Bekhradian High School in Behbahan)
بررسی جایگاه قومیت در برنامه های درسی نظام جدید دوم متوسطه(مطالعه موردی دبیرستان چندفرهنگی بخردیان بهبهان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identify factors, criteria and indicators for evaluating the quality of preschool curriculum
شناسایی عوامل، ملاک‌ها و نشانگرهای ارزشیابی کیفیت برنامه درسی پیش دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

ECCP: Evaluating Curriculum as a Complex Phenomenon
ارزشیابی برنامه درسی به مثابه یک پدیده پیچیده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explanation of the concept of action research in integration of arts in elementary schools to implement the new art education programs
تبیین مفهوم اقدام پژوهی در تلفیق هنر در دوره ابتدایی به منظور پیاده سازی برنامه‌های آموزش هنری جدید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the Type and Level of Influence of Curriculum Commonplaces on the Curriculum Planning Committee of Iranian Universities: A pathological look at the current situation
تحلیل نوع و میزان تأثیرگذاری نقش‌آفرینانِ برنامه‌ درسی در کمیته‌ی برنامه‌ریزی درسی دانشگاه‌های ایران: نگاهی آسیب‌شناسانه به وضع موجود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Virtual Reality Based Curriculum in Science Education
الگوی برنامه درسی مبتنی بر واقعیت مجازی در درس علوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the internal consistency of the electrotechnical field curriculum in technical and vocational branch from the view point of stakeholders
بررسی پایداری درونی برنامه درسی رشته الکتروتکنیک شاخه فنی و حرفه‌ای از دیدگاه ذی‌نفعان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 8, Number 15 (2020-3)


Experience and the meaning of a good life in an informal curriculum (Case: Instagram)
تجربه و معنای زندگی خوب در برنامه درسی غیررسمی( مورد: اینستاگرام)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

ارزیابی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان از منظر تجارب جهانی
ارزیابی برنامه کارورزی دانشگاه فرهنگیان از منظر تجارب جهانی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining Curriculum Components for the Empowerment of Mentally Retarded ‎Children (Synthesis Inquiry)‎
تبیین عناصر برنامه درسی برای توانمندسازی شغلی کودکان کم‌توان ذهنی (سنتز پژوهی)‌
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Underground curriculum in the field of ethnicity in Iranian educational system
برنامه درسی زیرزمینی در حوزه قومیت در نظام آموزشی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Title Design, implementation and evaluation of e-learning based on Paradigm 3 and Paradigm 4 of Kashman's theory and their comparison (in terms of academic achievement, motivation and satisfaction of medical education students).
طراحی، اجرا و ارزشیابی یادگیری الکترونیکی بر اساس پارادیم سوم و پارادیم چهارم نظریه کاشمن و مقایسه آنها (از نظر میزان پیشرفت تحصیلی، انگیزه و رضایت دانشجویان آموزش پزشکی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Promotion of West-Azarbaijan technical-professional schools as entrepreneurial organizations based on paradigmatic model derived from grounded theory
ارتقای عملکرد هنرستان‌های فنی‌و‌حرفه‌ای استان آذربایجان غربی به مثابه سازمان‌های کارآفرین مبتنی بر مدل پارادایمی نظریه برخاسته از داده‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Challenges of Implementing Descriptive Evaluation for Mathematics at the Elementary School from Teachers’ Perspective
چالش‌های اجرای ارزشیابی توصیفی درس ریاضی در دوره ابتدائی در ایران از دیدگاه معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Method of Introducing Algebra In The Mathematics Textbooks In Different Historical Periods In Iran And Its Relation To The Organization Of Algebra In Seventh-grade Mathematics Textbook By The Mathematics Teachers
نحوه معرفی جبر در کتاب های درسی ریاضی در دوره های مختلف تاریخی در ایران و ارتباط آن با چگونگی سازماندهی مبحث جبر در کتاب ریاضی پایه هفتم توسط معلمان ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Title: Deliberating on the Reference Characteristics of Language Arts Curriculum in the First-cycle of Primary School
کندوکاو در حوزه ویژگی های برنامه درسی مرجع زبان آموزی دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating Mastery of Female Senior Elementary Students over Science and Mathematics: A Contemplation on the Selection of Curriculum Content in terms of Learnability Criteria
بررسی سطح تسلط دانش‌آموزان دختر دوره دوم ابتدایی روی محتوای دروس علوم و ریاضیات: تأملی بر معیار «قابلیت یادگیری» در انتخاب محتوای برنامه درسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Curriculum Theorizing: "Understanding Explanation" of Educational Experiences
نظریه پردازی در برنامه درسی: تبیینِ تفهمی تجربه های تربیتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Supervisors Life Experience of the New Program of Internship on the Teacher Education in Iran
تجربۀ زیسته استادان راهنمای برنامه جدید کارورزی تربیت معلم ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 14 (2019-10)


Designing and validation of Internship curriculum pattern based on Collaborative Autobiography in Teacher Education in Iran
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامۀ درسی کارورزی مبتنی بر خود شرح حال نویسی مشارکتی در دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Methodological Turn to Learning evaluation: An Inspired by Neuro-phenomenology
چرخش روش شناختی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان: مبتنی بر رویکرد عصب پدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identify and extract parent and teacher readings from the concept of participation in school affairs
شناسایی و استخراج قرائت اولیاء و مدیران از مفهوم مشارکت در امور مدرسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of flipped Classroom and Schwab’s invitation to inquiry method on the academic function on Biology course of students of tenth grade with modifying critical thinking
تاثیر روش و روش وارونه(معکوس) و دعوت به پژوهش شواب بر عملکرد تحصیلی درس زیست شناسی دانش آموزان پایه‌ی دهم با تعدیل‌گری تفکر انتقادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Using Diagram- drawing Strategy, on Solving Mathematical Word Problems
تاثیر استفاده از راهبرد رسم شکل در حل مسایل کلامی ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Lived Experiences in Teachers’ Soldier about to Work in Rural Primary Schools
تجارب زیسته سرباز ‌معلمان از کار در مدارس ابتدایی روستایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design and validation of a curriculum pattern based on extracurricular activities in primary education based on Klein model
طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی مبتنی بر فعالیت های فوق برنامه در دوره ابتدایی بر اساس الگوی کلاین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Theoretical Clarification of Reflective Narrative Writing and Student Teachers Professional Development: Providing a conceptual Model Base on Meta- Interpretation Synthesis
تبیین نظری روایت نگاری تاملی و توسعه حرفه ای دانشجو معلمان: ارائه مدل مفهومی مبتنی بر «سنتز فرا تفسیر»
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The nature and foundation of synergistic curriculum
واکاوی و تبیین ماهیت و مبانی برنامه درسی هم افزا(سینرژیک)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Analysis of Parent Involvement Restrictions in Secondary School: A Phenomenology Study
واکاوی محدودیت های مشارکت والدین در مدارس متوسطه: مطالعه ای با رویکرد پدیدارشناسانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Women Doctoral Students' Lived Experience of Gender in the Field of Education
جنسیت در تجربه زیسته زنان دانشجوی دکترای رشته علوم تربیتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a curriculum design for entrepreneurship education for junior high School Students
طراحی الگوی برنامه درسی آموزش کارآفرینی برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 7, Number 13 (2019-3)


Explaining Factors Affecting Quality of Teaching at Technical and Vocational University
تبیین عوامل موثر بر کیفیت تدریس در دانشگاه فنی و حرفه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Changing the Role of Teacher according to Complexity Theory: From Representation to Facilitating Emergence
تغییر نقش معلم مبتنی بر نظریه پیچیدگی: از بازنمایی به تسهیل نوپدیدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing Curriculum Theories Based on Miller's Taxonomy to Identify an Appropriate Theoretical Framework for Designing Crisis-based Curricula
واکاوی نظریه‌های برنامه‌درسی بر مبنای طبقه‌بندی میلر به منظور شناسایی بستر نظری مناسب برای طراحی برنامه‌های‌درسی مبتنی بر شرایط بحران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Using Quick Response Codes on Educational Motivation
تاثیر استفاده از فناوری کدهای دسترسی سریع در انگیزه تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A study of elementary school teachers' challenges of encountering with Lesson Study
مطالعه چالشهای مواجهه ی معلمان دوره ابتدایی با درس پژوهی: یک مطالعه موردی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Faculty Members' Experiences of Professional Development Curriculum: A Conceptual Model
تجارب زیسته اعضای هیئت‌علمی از برنامه‌های درسی توسعه حرفه‌ای: یک الگوی مفهومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining Teachers’ Professional Qualifications in “The Learning Approach to Knowing” and Presenting Executive Strategies for Realization of this Approach: A Mixed-Method Research
تعیین صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در «رویکرد یادگیری برای دانستن» و ارائه راهکارهای اجرایی جهت تحقق این رویکرد: مطالعه‌ای ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching status of girls puberty in the seventh grade textbooks
جایگاه آموزش بلوغ دختران در کتاب‌های درسی پایه هفتم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyses of 10th mathematics textbook and teacher guide book based on context base Mathematics approach
تحلیل محتوای کتابهای جدیدالتالیف ریاضی و راهنمای معلم سال دهم رشته انسانی (با تاکید بر رویکرد زمینه محور)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Understanding Personal Practical Knowledge; From what teachers must know to what teachers already know
فهم دانش شخصی ـ عملی ؛ حرکت از آنچه معلمان باید بدانند به آنچه می‌دانند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determination of Employability skills of Academic Graduates with Exploratory Mixed Method Approach
تعیین مولفه های اشتغال پذیری دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد آمیخته اکتشافی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Research supervision styles in Iranian academia: from facilitation to exploitation!
گونه شناسی سبک نظارت پژوهشی استادان راهنما در ایران: ازتسهیل گری تا فرمان دهی!
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 6, Number 12 (2019-3)


A study of viewpoints of English language instructors to motivate Lerner to learning English through curricular; representation of a Model
مطالعه‌ دیدگاه مدرسان در خصوص تقویت انگیزش یادگیری زبان از طریق برنامه درسی زبان انگلیسی عمومی؛ ارائه یک مدل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study Sexual education at primary school curriculum on the opinion of the teachers and providing optimal solutions
بررسی برنامه درسی تربیت جنسی در دوره ابتدایی مبتنی بر دیدگاه معلمان و ارائه راهکارهای مطلوب از دیدگاه متخصصان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the Effect of Demographical Variables on Pre-Service Teachers’ Epistemological Beliefs in Farhangian University
بررسی تاثیر متغیرهای زمینه ای بر باورهای معرفت شناسی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification and validation characteristics of effective teacher primary Period
شناسایی و اعتبار سنجی ویژگی‌های معلم اثربخش دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Bicultural Art Experience in Intercultural Education ‎(Case study: 9 Years Old Brazilian Children)‎
نقش تجربه هنر دوفرهنگی در آموزش میان‌فرهنگی(نمونه موردی: کودکان 9 ساله برزیلی)‌
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining Practical Knowledge (Skills and Activities) of Teacher Educator based on Competencie’s Reflective Practice
تبیین دانش عملی (مهارتها و فعالیتها) آموزشگر تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Transdisciplinary Commitments in University Curriculum
تعهدات فرارشته‌ای در برنامه درسی دانشگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |

Volume 6, Number 11 (2018-9)


Curriculum Design in the flipped classroom: the research synthesis Methods
الگوی برنامه ریزی درسی درکلاس معکوس: سنتزپژوهی روش‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Investigation in Mathematical Performance of Students Who Do Grade-skipping.
واکاوی عملکرد ریاضی در دانش‌آموزان جهشی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Multicultural education in Farsi textbooks (Reading) Iran Elementary Education
آموزش چندفرهنگی در کتاب های درسی فارسی( خوانداری ) دوره آموزش ابتدایی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Conceptualizing curriculum counseling as a new domain in the field of curriculum studies
مفهوم سازی مشاوره برنامه درسی به عنوان یکی از قلمروهای نوین حوزه مطالعات برنامه درسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Synthesis Studies in Iran and world comparative studies of teacher training
سنتز پژوهی در مطالعات تطبیقی نظام های تربیت معلم ایران وجهان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Position of Artistic Education Aspects, Content Structure and Three-Dimensional Model of Curriculum in the Art and Culture Books of the Junior High School
جایگاه محورهای تربیت هنری، ساختار محتوایی و الگوی سه وجهی برنامه درسی در کتاب های درسی فرهنگ و هنر دوره اول متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Experiences of elementary male students from descriptive evaluation
تجارب دانش آموزان پسر ابتدایی از اجرای ارزشیابی توصیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 10 (2018-3)


روایتی از کلاس‌های درس دانشگاهی (تجربه زیسته استادان دانشگاه)
روایتی از کلاس‌های درس دانشگاهی (تجربه زیسته استادان دانشگاه)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Innovations in Teaching: Using Moodle E-learning Platform in the Development of a Curriculum for the Undergraduate Course Consecutive Interpreting to Enhance Interactions among Learners
نوآوری در آموزش: استفاده از تکنولوژی آموزشی مودل برای افزایش تعاملات میان فراگیران در برنامه درسی ترجمه شفاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design research competency of primary school students in second
طراحی مدل شایستگی های پژوهشی دانش آموزان دوره دوم ابتدایی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Narrative journal experience of pre-service teachers in Practicum course
روایت نگاری ابزار تامل و بالندگی حرفه ای « مطالعه ای کیفی در زمینه تجربه روایت نگاری دانشجو معلمان در درس کارورزی»
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Parallel teaching: An Approach to improve the academic performance of students in mathematics and their attitudes toward school
تدریس موازی: رویکردی جهت ارتقاء عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان در درس ریاضی و نگرش آنان به مدرسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of Curriculum Based Measurement (CBM) on math achievement of elementary students
تأثیر اندازه گیری مبتنی بر برنامه درسی (CBM) بر پیشرفت ریاضی دانش آموزان ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The pathology of Farhangian university internship for present an appropriate model: a mixed study
آسیب‌شناسی کارورزی دانشگاه فرهنگیان به منظور ارائه‌ی الگوی مطلوب: یک مطالعه آمیخته
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Fiction and Moral Education: A Study in Elementary Course Curriculum
جایگاه ادبیات داستانی در تربیت اخلاقی دوره‌ی ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 5, Number 9 (2017-9)


The Goals of the Curriculum Orientation and Mobility in Iran and America (Especially the Visually Impaired Students)
هدف‌های برنامه‌درسی جهت‌یابی و تحرک در ایران و آمریکا (ویژه نابینایان و کم‌بینایان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The potential of teaching modelling problems in the national curriculum for changing students’ attitude towards mathematics
ظرفیت آموزش مسائل مدل‌سازی برای تغییر نگرش دانش‌آموزان نسبت به ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determination of Innovation Indicators in Teaching-learning Activities of Curricula based on Constructivism and their Application
تبیین شاخص‌های نوآوری در فعالیت‌های یاددهی و یادگیری رشته‌های هنری مبتنی بر آموزه‌های سازنده‌گرایی و میزان کاربست آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explanation of Entrepreneurship Curriculum Components in General Education( Synthesis Inquiry)
تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در دوره آموزش عمومی (سنتزپژوهی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Narrative Inquiry Curriculum & Professional Development of Student-Teachers in Farhangian University: Design Curriculum Model
برنامه درسی روایت پژوهی و توسعه حرفه ای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان: طراحی الگوی برنامه درسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Analysis Experiences Curriculum Internship: The Conceptual Model
واکاوی تجربه های زیسته کارورزی در دانشگاه فرهنگیان: الگوی مفهومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Conceptualizing Powerful Knowledge according to Michael Young’s Knowladge-baced Curriculum Theory
مفهوم‌پردازی دانش قدرتمند بر اساس نظریه برنامه‌درسی دانش‌بنیان مایکل یانگ
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 8 (2017-2)


Preschool Teachers: Who and With What Characteristics?
مربی پیش دبستانی: چه کسی باچه مشخصاتی؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Work and Technology: Teacher's Lived Experiences
کاروفناوری: تجربه زیسته معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

National Curriculum: What Do International Experiences Say?
برنامه درسی ملی: تجربه های جهانی چه می گویند؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Who’s Responsible for Teacher Training? Ministry of Education, or Higher Education?
متولی تربیت معلم: آموزش عالی یا آموزش و پرورش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The New Mathematic Curriculum: What the teachers do?
برنامه درسی جدید ریاضی: معلمان چه می کنند؟
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mathematics: Moving from Humor to Creativity
ریاضیات: عبور از طنز به خلاقیت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Schwab's Practical Theory: Integrate of Theory and Practice
نظریه عملی شواب: تلفیق نظریه و عمل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 4, Number 7 (2016-9)


Teacher training students’ experiences of the role of Coach in linking theory and practice in practicum
تجارب دانشجومعلمان از نقش مربی در پیوند نظر و عمل در برنامه کارورزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Searching for the Origins of Schwab's Deliberative Curriculum Theory in the Thoughts of Aristotle, Dewey and Habermas
جستجوی مبانی نظریه‌ برنامه‌درسی عمل رایزنانه شواب در اندیشه‌های ارسطو، دیویی و هابرماس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

the role of teachers’ culture In confronting with Curriculum Changes of Seven basic mathematics
نقش فرهنگ معلمی در مواجهه با تغییرات برنامه درسی ریاضیات پایه هفتم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

flipped learning in higher education:Narratives of a teacher
تدریس به روش معکوس در آموزش عالی: روایت های یک مدرس دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Challenges of Social Sciences Curriculum in Primary School Regarding Citizenship-Social Education based on the model Tyler
چالش های برنامۀ درسی مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی در تربیت شهروندی – اجتماعی براساس مدل تایلر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

نقش الگوی آموزش‌های کارآفرینی گدارکسب وکار (KAB) بر مهارت‌های کارآفرینی کارآموزان مراکزآموزش فنی وحرفه ای
نقش الگوی آموزش‌های کارآفرینی گدارکسب وکار (KAB) بر مهارت‌های کارآفرینی کارآموزان مراکزآموزش فنی وحرفه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design and Validation of a Conceptual Model for Narrowing the Gap between Intended, Implemented, and Attained Curricula in the Public Education System in Iran
طراحی و اعتبارسنجی الگوی مفهومی کاهش فاصلۀ برنامۀ‏درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده در نظام آموزش عمومی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 6 (2016-3)


Evaluation the Curriculum of the Work and Knowledge Branch with Emphasis on Entrepreneurship in Views of Experts
ارزیابی برنامۀ درسی دورۀ متوسطه (شاخۀ کار‌ و‌ دانش) با نظر به موضوع کارآفرینی از دیدگاه متخصصان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Content Analysis of Persian Literature Textbooks of High School based on Approved Seven-Goal Dimentions
تحلیل محتوای میزان توجه به ابعاد هفت‌گانۀ اهداف مصوب در کتاب‌های درسی ادبیات فارسی دوره متوسطه ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis the Null Curriculum of Nutritional literacy among High School Students
تحلیل برنامه درسی مغفول سواد تغذیه ای در دوره تحصیلی متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation of the Smart Boards in Karaj’s Schools based on Evert Rogers’ Diffusion of Innovation Theory
ارزیابی تختۀ هوشمند به‌عنوان نوآوری آموزشی بر اساس نظریه انتشار نوآوری اِورت راجرز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Compaison the Effectiveness of Systemic and Constructivist Instructional Design Models in Designing the Problem – Based Environment of On-the-Job Training Program for Teachers
مقایسۀ اثربخشی مدل‌های طراحی آموزشی سازنده‌گرا (جاناسن) و سیستمی (مریل) در طراحی محیط‌های یادگیری مسئله‌محور در آموزش ضمن خدمت معلمان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Reflection on the Research Methodological Skills of Master Students in Human Sciences disciplines: mixed method study
تأملی بر مهارت‌های روش‌شناسی پژوهش در دانشجویان کارشناسی‌ارشد رشته‌های علوم انسانی: یافته‌های یک مطالعه آمیخته
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Phenomenological Explanation of Curriculum Principles of the Teaching Experience (Internship) in Farhangian University
تبیین پدیدارشناسانه اصول برنامه درسی «تجربه تدریس»(کارورزی) در دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 3, Number 5 (2015-6)


The Nature of Science: Case Study of University of Tehran Undergraduate Students’ Attitude
ماهیت علم : مطالعه موردی نگرش دانشجویان کارشناسی دانشگاه تهران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of Multicultural Education component In Textbooks
مؤلفه‌های آموزش چند فرهنگی و تحلیل آن در محتوای کتب درسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Measuring Electronic Learning Readiness of Art Students
بررسی میزان آمادگی دانشجویان هنر برای شرکت در نظام یادگیری الکترونیکی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Study of correspondence between Intended and Implemented Curricula of pre- primary school
میزان انطباق برنامۀ ‌درسی قصد شده و اجرا شدۀ پیش از دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Influencing factors on integrating professional learning of secondary mathematics teachers with the analysis, interpretation and decision-making of their teaching
بررسی مؤلفه‌های تأثیرگذار بر تلفیق یادگیری حرفه‌ای معلمان ریاضی با چگونگی تحلیل، تفسیر و تصمیم‌گیری آنان در دورۀ متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Investigation into the Outcomes of Implicit Curriculum in Higher Education
بررسی دستاوردها و پیامدهای برنامۀ ‌درسی ضمنی دانشجویان در دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The challenge of Nomads’ Migration and Nomads’ schools
چالش بین کوچ عشایر و مدارس عشایر کوچ رو
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 4 (2015-3)


Explaining the disciplinary capabilities of curriculum and determining its position in the classification of academic disciplines
تبیین قابلیت‌های دیسیپلینی برنامه‌درسی و تعیین جایگاه آن در طبقه‌بندی دیسیپلین‌های علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of teachers' experiences in teaching art in elementary schools: a qualitative study
واکاوی تجارب معلمان زن در تدریس هنر در مدارس ابتدایی: یک پژوهش کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of 6th Grade Mathematics Textbook based on Plsek’s Creativity Model
تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه ششم ابتدایی مبتنی بر الگوی‌ خلاقیت پلسک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

In search of a curriculum planning model for the development of family's cultural capital and academic success of children
در جست‌وجوی مدل برنامۀدرسی برای رشد سرمایۀ فرهنگی خانواده موفقیت تحصیلی فرزندان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Quality of Interdisciplinary Curricula of Humanities In Iranian Higher Education
ارزیابی کیفیت برنامه‌های درسی میان‌رشته‌ای علوم انسانی در نظام دانشگاهی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of students' self-determination in virtual College of Mehr-e-Alborz with regard to principles of Heutagogy
بررسی سطح خود تعیین‏گری دانشجویان دوره‏های مجازی دانشگاه مهر البرز با توجه به اصول و مؤلفه‌های رویکرد هتاگوژی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Developing a Test for Cognitive Competencies of the Iranian Students’ Mathematics Literacy based on PISA Studies
طراحی و ساخت آزمونی برای صلاحیت‌های شناختی سواد ریاضی دانش‌آموزان ایرانی بر مبنای مطالعات پیزا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 2, Number 3 (2014-9)


Developing a model to enhance elementary teachers’ ability to foster functional thinking and algebraic reasoning in elementary students
ارایه الگویی برای ارتقای توانمندی معلمان دوره ابتدایی، به منظور پرورش استدلال جبری و تفکر تابعی دانش‌آموزان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the process of problem posing
بررسی فرایند طرح‌ مسئله در آموزش ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Modelling and application: A research domain in mathematics education
مدل‌سازی و کاربردها: گزارش یک پژوهش
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

An Historical Study of High School Mathematics Textbooks since the Establishment of the Formal Education System in Iran
بررسی کتاب‌های درسی ریاضی دوره متوسطه از شروع آموزش رسمی در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The trace of realistic mathematics education in the school mathematics in Iran
رد پای آموزش ریاضی واقعیت‌مدار در ریاضیات مدرسه‌ای در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The characteristics of mathematical word problems at the middle school and suggested strategies to facilitae their solution process
ویژگی‌های مسائل کلامی ریاضی دوره راهنمایی و راهکارهای تسهیل فرایند حل آن‌ها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

What ain’t mathematics education?!
آموزش ریاضی چه نیست؟!
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 2 (2014-3)


Integrated approach in primary school physical education curriculum: a possible explanation of the expert's view
رویکرد تلفیقی در برنامه ی درسی تربیت‌بدنی مقطع ابتدایی: تبیین امکان از دیدگاه متخصصان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Internal and external research methodologies relevant to the curriculum in higher education
روش‌شناسی پژوهش‏ های داخلی و خارجی مربوط به حوزه برنامه درسی در آموزش عالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining the theoretical framework and the components of research comprehensive approach and designing its general elements in the school curriculum
تبیین چارچوب نظری ابعاد و مؤلفه‌های نگرش جامع پژوهشگری و طراحی عناصر عمومی آن در برنامه درسی مدرسه‏ ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating detailed educational aims Preschool in Iranian National Curriculum upon Islamic Theory of Action
نقد و بررسی «اهداف تفصیلی فعالیت‌های دوره پیش‌دبستانی» در برنامه درسی ملّی جمهوری اسلامی ایران از منظر رویکرد اسلامی عمل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mutual expectations of the Education System and the Academic Community of Curriculum Studies: A Discussion on the Improvement of the Professional Status of Curriculum Studies Graduates in Iran
تبیین انتظارات متقابل جامعه علمی مطالعات برنامه درسی و نظام آموزشی: بحثی در زمینه بازسازی منزلت حرفه‏ ای رشته و دانش‌آموختگان آن در جامعه ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Homeschooling: An Alternative School Choice
آموزش در خانه: بدیل مدرسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Professors’s professional experience in relation to effective teaching phenomen in higher education
تجربه حرفه‌ای اساتید در ارتباط با پدیده تدریس اثربخش در آموزش عالی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Volume 1, Number 1 (2014-1)


The Position of the human rights components in the contents of Iran elementary education Textbooks
جایگاه مولفه‏ های حقوق بشر در محتوای کتاب‏ های درسی دوره‏ ی آموزش ابتدایی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Review and compilation of ICT skills and competencies required for teachers in the teaching and learning process
بررسی و تدوین مهارت‏ ها وصلاحیت‏ هایICT موردنیاز معلمان در فرایند آموزش و یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Cognitive Goal Achievement of 3 Physics & Laboratory Courses in Secondary School
میزان تحقق اهداف دانشی برنامه درسی فیزیک 3 و آزمایشگاه آن در دوره متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification of effectiveness assessment criteria for Seminary virtual courses
تعیین ملاک ‏های سنجش اثربخشی دوره ‏های آموزش مجازی حوزوی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Historical Analyzing of Reconceptualism: implication and intentions related to it in Curriculum Field
تحلیل تاریخی معانی و مقاصد نومفهوم‏ گرایی در رشته‏ ی مطالعات برنامه درسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mathematics Teachers’ Approaches to “Listening” in Mathematics Classes: A phenomenographic approach
رویکردهای معلمان ریاضی به «گوش ‏دادن» در کلاس ‏های درس: یک مطالعه پدیدارنگاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teacher Education Curriculum and Its Collaborative Implementation Model: A Transformative Strategy for Teacher Education in Iran
برنامه‏ درسی تربیت معلم و الگوی اجرائی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیت معلم در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles