Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 1, Number 1 (2014-1)


The Position of the human rights components in the contents of Iran elementary education Textbooks
جایگاه مولفه‏ های حقوق بشر در محتوای کتاب‏ های درسی دوره‏ ی آموزش ابتدایی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Review and compilation of ICT skills and competencies required for teachers in the teaching and learning process
بررسی و تدوین مهارت‏ ها وصلاحیت‏ هایICT موردنیاز معلمان در فرایند آموزش و یادگیری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Cognitive Goal Achievement of 3 Physics & Laboratory Courses in Secondary School
میزان تحقق اهداف دانشی برنامه درسی فیزیک 3 و آزمایشگاه آن در دوره متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification of effectiveness assessment criteria for Seminary virtual courses
تعیین ملاک ‏های سنجش اثربخشی دوره ‏های آموزش مجازی حوزوی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Historical Analyzing of Reconceptualism: implication and intentions related to it in Curriculum Field
تحلیل تاریخی معانی و مقاصد نومفهوم‏ گرایی در رشته‏ ی مطالعات برنامه درسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Mathematics Teachers’ Approaches to “Listening” in Mathematics Classes: A phenomenographic approach
رویکردهای معلمان ریاضی به «گوش ‏دادن» در کلاس ‏های درس: یک مطالعه پدیدارنگاری
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teacher Education Curriculum and Its Collaborative Implementation Model: A Transformative Strategy for Teacher Education in Iran
برنامه‏ درسی تربیت معلم و الگوی اجرائی مشارکتی آن؛ راهبرد تحولی برای تربیت معلم در ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles