Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 2, Number 4 (2015-3)


Explaining the disciplinary capabilities of curriculum and determining its position in the classification of academic disciplines
تبیین قابلیت‌های دیسیپلینی برنامه‌درسی و تعیین جایگاه آن در طبقه‌بندی دیسیپلین‌های علمی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of teachers' experiences in teaching art in elementary schools: a qualitative study
واکاوی تجارب معلمان زن در تدریس هنر در مدارس ابتدایی: یک پژوهش کیفی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analysis of 6th Grade Mathematics Textbook based on Plsek’s Creativity Model
تحلیل محتوای کتاب درسی ریاضی پایه ششم ابتدایی مبتنی بر الگوی‌ خلاقیت پلسک
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

In search of a curriculum planning model for the development of family's cultural capital and academic success of children
در جست‌وجوی مدل برنامۀدرسی برای رشد سرمایۀ فرهنگی خانواده موفقیت تحصیلی فرزندان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluating the Quality of Interdisciplinary Curricula of Humanities In Iranian Higher Education
ارزیابی کیفیت برنامه‌های درسی میان‌رشته‌ای علوم انسانی در نظام دانشگاهی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study of students' self-determination in virtual College of Mehr-e-Alborz with regard to principles of Heutagogy
بررسی سطح خود تعیین‏گری دانشجویان دوره‏های مجازی دانشگاه مهر البرز با توجه به اصول و مؤلفه‌های رویکرد هتاگوژی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and Developing a Test for Cognitive Competencies of the Iranian Students’ Mathematics Literacy based on PISA Studies
طراحی و ساخت آزمونی برای صلاحیت‌های شناختی سواد ریاضی دانش‌آموزان ایرانی بر مبنای مطالعات پیزا
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles