Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 4, Number 7 (2016-9)


Teacher training students’ experiences of the role of Coach in linking theory and practice in practicum
تجارب دانشجومعلمان از نقش مربی در پیوند نظر و عمل در برنامه کارورزی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Searching for the Origins of Schwab's Deliberative Curriculum Theory in the Thoughts of Aristotle, Dewey and Habermas
جستجوی مبانی نظریه‌ برنامه‌درسی عمل رایزنانه شواب در اندیشه‌های ارسطو، دیویی و هابرماس
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

the role of teachers’ culture In confronting with Curriculum Changes of Seven basic mathematics
نقش فرهنگ معلمی در مواجهه با تغییرات برنامه درسی ریاضیات پایه هفتم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

flipped learning in higher education:Narratives of a teacher
تدریس به روش معکوس در آموزش عالی: روایت های یک مدرس دانشگاه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Challenges of Social Sciences Curriculum in Primary School Regarding Citizenship-Social Education based on the model Tyler
چالش های برنامۀ درسی مطالعات اجتماعی دورۀ ابتدایی در تربیت شهروندی – اجتماعی براساس مدل تایلر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

نقش الگوی آموزش‌های کارآفرینی گدارکسب وکار (KAB) بر مهارت‌های کارآفرینی کارآموزان مراکزآموزش فنی وحرفه ای
نقش الگوی آموزش‌های کارآفرینی گدارکسب وکار (KAB) بر مهارت‌های کارآفرینی کارآموزان مراکزآموزش فنی وحرفه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design and Validation of a Conceptual Model for Narrowing the Gap between Intended, Implemented, and Attained Curricula in the Public Education System in Iran
طراحی و اعتبارسنجی الگوی مفهومی کاهش فاصلۀ برنامۀ‏درسی قصد شده، اجرا شده و کسب شده در نظام آموزش عمومی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles