Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 7, Number 13 (2019-3)


Explaining Factors Affecting Quality of Teaching at Technical and Vocational University
تبیین عوامل موثر بر کیفیت تدریس در دانشگاه فنی و حرفه ای
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Changing the Role of Teacher according to Complexity Theory: From Representation to Facilitating Emergence
تغییر نقش معلم مبتنی بر نظریه پیچیدگی: از بازنمایی به تسهیل نوپدیدی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing Curriculum Theories Based on Miller's Taxonomy to Identify an Appropriate Theoretical Framework for Designing Crisis-based Curricula
واکاوی نظریه‌های برنامه‌درسی بر مبنای طبقه‌بندی میلر به منظور شناسایی بستر نظری مناسب برای طراحی برنامه‌های‌درسی مبتنی بر شرایط بحران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Impact of Using Quick Response Codes on Educational Motivation
تاثیر استفاده از فناوری کدهای دسترسی سریع در انگیزه تحصیلی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A study of elementary school teachers' challenges of encountering with Lesson Study
مطالعه چالشهای مواجهه ی معلمان دوره ابتدایی با درس پژوهی: یک مطالعه موردی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Faculty Members' Experiences of Professional Development Curriculum: A Conceptual Model
تجارب زیسته اعضای هیئت‌علمی از برنامه‌های درسی توسعه حرفه‌ای: یک الگوی مفهومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determining Teachers’ Professional Qualifications in “The Learning Approach to Knowing” and Presenting Executive Strategies for Realization of this Approach: A Mixed-Method Research
تعیین صلاحیت‌های حرفه‌ای معلمان در «رویکرد یادگیری برای دانستن» و ارائه راهکارهای اجرایی جهت تحقق این رویکرد: مطالعه‌ای ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Teaching status of girls puberty in the seventh grade textbooks
جایگاه آموزش بلوغ دختران در کتاب‌های درسی پایه هفتم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyses of 10th mathematics textbook and teacher guide book based on context base Mathematics approach
تحلیل محتوای کتابهای جدیدالتالیف ریاضی و راهنمای معلم سال دهم رشته انسانی (با تاکید بر رویکرد زمینه محور)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Understanding Personal Practical Knowledge; From what teachers must know to what teachers already know
فهم دانش شخصی ـ عملی ؛ حرکت از آنچه معلمان باید بدانند به آنچه می‌دانند
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determination of Employability skills of Academic Graduates with Exploratory Mixed Method Approach
تعیین مولفه های اشتغال پذیری دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد آمیخته اکتشافی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Research supervision styles in Iranian academia: from facilitation to exploitation!
گونه شناسی سبک نظارت پژوهشی استادان راهنما در ایران: ازتسهیل گری تا فرمان دهی!
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles