Journal archive for Google Scholar Robot!
نشریه پژوهشهای تربیتی
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles
Volume 17, Number 51 (2025-10)
Structural Relations of Academic Identities with Academic Competence: The Mediating Role of Mindfulness
روابط ساختاری هویتهای تحصیلی با شایستگی تحصیلی: نقش میانجی ذهنآگاهی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[XML]
|
The Comparative of Identity Organization and Life Style in Teenagers with and without tendency to Korea Moderns music in Tehran Sity
مقایسهی سازمان یافتگی هویت و سبک زندگی در نوجوانان با و بدون گرایش به موسیقی مدرن کرهای در شهر تهران
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[XML]
|
Investigating the mediating role of purposeful organizational forgetting in the relationship between distributive leadership and organizational development of elementary teachers
بررسی نقش میانجی فراموشی سازمانی هدفمند در رابطه بین رهبری توزیعی و بالندگی سازمانی معلمان ابتدایی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[XML]
|
Impact of Storytelling based on skill-based learning on anger management and reduction of behavioral problems of pre-school children
تأثیر قصهگویی مبتنی بر مهارتآموزی در کنترل خشم و کاهش مشکلات رفتاری کودکان پیشدبستانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[XML]
|
The effect of dynamic mental preparation training on perceived cognitive load and determination in second year high school students in Arak city.
تأثیر آموزش آمایههای ذهنی پویا بر بارشناختی ادراک شده و عزم در دانشآموزان دوره دوم متوسطه شهر اراک
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[XML]
|
Psychometric characteristics of studyholism inventory(SI-10)
ویژگی های روانسنجی پرسشنامه وسواس مطالعه
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[XML]
|
Students' academic involvement: Examining the role of sense of belonging to school, parenting styles and basic psychological needs
درگیری تحصیلی دانشآموزان: بررسی نقش احساس تعلق به مدرسه، شیوههای والدگری و نیازهای بنیادی روانی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[XML]
|
Explanation of presuppositions of finding meaning in the research community and their criticism based on Richard Rorty's neopragmatism.
تبیین پیش فرض های معنا یابی در اجتماع پژوهشی و نقد آن بر اساس نئوپراگماتیسم ریچارد رورتی
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[XML]
|
Designing The Model Of Mathematical Educational Board Games Based On A Systematic Review.
طراحی الگوی بازی های آموزشی رومیزی ریاضی مبتنی بر مروری نظامند
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[XML]
|
The effect of Olweus intervention program on reducing bullying among male students in primary schools
تاثیر برنامه ی مداخله الویوس بر کاهش زورگویی دانش آموزان پسر مدارس
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[XML]
|
Investigating the Impact of Flipped Math Teaching on Self-directed Learning and Academic Achievement: The Case of Female 6th Graders in 12th District of Tehran)
بررسی یادگیری معکوس دردرس ریاضی برمیزان یادگیری خودراهبر و پیشرفت تحصیلی: (مورد مطالعه: دانش آموزان دخترپایه ششم منطقه 12تهران)
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[XML]
|
Interaction in the online curriculum
تعامل در برنامه درسی آنلاین
|
[Abstract-FA]
|
[Abstract-EN]
|
[XML]
|
Home
|
All volumes
|
All issues
|
All articles