Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 5, Number 9 (2017-9)


The Goals of the Curriculum Orientation and Mobility in Iran and America (Especially the Visually Impaired Students)
هدف‌های برنامه‌درسی جهت‌یابی و تحرک در ایران و آمریکا (ویژه نابینایان و کم‌بینایان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The potential of teaching modelling problems in the national curriculum for changing students’ attitude towards mathematics
ظرفیت آموزش مسائل مدل‌سازی برای تغییر نگرش دانش‌آموزان نسبت به ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Determination of Innovation Indicators in Teaching-learning Activities of Curricula based on Constructivism and their Application
تبیین شاخص‌های نوآوری در فعالیت‌های یاددهی و یادگیری رشته‌های هنری مبتنی بر آموزه‌های سازنده‌گرایی و میزان کاربست آن
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explanation of Entrepreneurship Curriculum Components in General Education( Synthesis Inquiry)
تبیین عناصر برنامه درسی کارآفرینی در دوره آموزش عمومی (سنتزپژوهی)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Narrative Inquiry Curriculum & Professional Development of Student-Teachers in Farhangian University: Design Curriculum Model
برنامه درسی روایت پژوهی و توسعه حرفه ای دانشجویان دانشگاه فرهنگیان: طراحی الگوی برنامه درسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Analysis Experiences Curriculum Internship: The Conceptual Model
واکاوی تجربه های زیسته کارورزی در دانشگاه فرهنگیان: الگوی مفهومی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Conceptualizing Powerful Knowledge according to Michael Young’s Knowladge-baced Curriculum Theory
مفهوم‌پردازی دانش قدرتمند بر اساس نظریه برنامه‌درسی دانش‌بنیان مایکل یانگ
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles