Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 8, Number 16 (2020-9)


Comparative analysis of the structure of Farhangian University's teaching philosophy statement with selected universities
تحلیل تطبیقی ساختار بیانیه ی فلسفه ی تدریس دانشگاه فرهنگیان با دانشگاههای منتخب
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Job Competencies Based on the Creative Industries Approach in Higher Education of Iranian Handicrafts: Mixed Method
شایستگی های شغلی مبتنی بر رویکرد صنایع خلاق در آموزش عالی صنایع دستی ایران: رویکرد ترکیبی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Producing Electronic Content for classroom teaching Using Educational Web Resources by the Teachers of Primary Smart Schools of Tabriz city: Challenges & Approaches
تولید محتوای الکترونیکی با استفاده از منابع آموزشی موجود در وب برای تدریس کلاسی در مدارس هوشمند ابتدایی شهر تبریز : چالشها و راهکارها
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Representation of Components of National Identity (Islamism and Iranism Dimension) in Persian Textbooks (Bekhanim VA Benvisim) of Primary Education
بازنمایی مولفه‌های هویت ملی (بعد اسلامیت و ایرانیت) در کتاب‌های درسی فارسی (بخوانیم و بنویسیم) دوره‌ی آموزش ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Current Initiatives in Educating Morally Prospective Teachers of Farhangian University (Providing a Model with a grounded theory approach)
اقدامات جاری در تربیت اخلاقی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان(ارائه یک الگو با رویکرد نظریه داده بنیاد)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the Position of ethnicity in the curricula of the new secondary system (Case Study of Bekhradian High School in Behbahan)
بررسی جایگاه قومیت در برنامه های درسی نظام جدید دوم متوسطه(مطالعه موردی دبیرستان چندفرهنگی بخردیان بهبهان)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identify factors, criteria and indicators for evaluating the quality of preschool curriculum
شناسایی عوامل، ملاک‌ها و نشانگرهای ارزشیابی کیفیت برنامه درسی پیش دبستان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

ECCP: Evaluating Curriculum as a Complex Phenomenon
ارزشیابی برنامه درسی به مثابه یک پدیده پیچیده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explanation of the concept of action research in integration of arts in elementary schools to implement the new art education programs
تبیین مفهوم اقدام پژوهی در تلفیق هنر در دوره ابتدایی به منظور پیاده سازی برنامه‌های آموزش هنری جدید
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Analyzing the Type and Level of Influence of Curriculum Commonplaces on the Curriculum Planning Committee of Iranian Universities: A pathological look at the current situation
تحلیل نوع و میزان تأثیرگذاری نقش‌آفرینانِ برنامه‌ درسی در کمیته‌ی برنامه‌ریزی درسی دانشگاه‌های ایران: نگاهی آسیب‌شناسانه به وضع موجود
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Virtual Reality Based Curriculum in Science Education
الگوی برنامه درسی مبتنی بر واقعیت مجازی در درس علوم
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Investigating the internal consistency of the electrotechnical field curriculum in technical and vocational branch from the view point of stakeholders
بررسی پایداری درونی برنامه درسی رشته الکتروتکنیک شاخه فنی و حرفه‌ای از دیدگاه ذی‌نفعان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles