Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 6, Number 12 (2019-3)


A study of viewpoints of English language instructors to motivate Lerner to learning English through curricular; representation of a Model
مطالعه‌ دیدگاه مدرسان در خصوص تقویت انگیزش یادگیری زبان از طریق برنامه درسی زبان انگلیسی عمومی؛ ارائه یک مدل
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Study Sexual education at primary school curriculum on the opinion of the teachers and providing optimal solutions
بررسی برنامه درسی تربیت جنسی در دوره ابتدایی مبتنی بر دیدگاه معلمان و ارائه راهکارهای مطلوب از دیدگاه متخصصان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Examining the Effect of Demographical Variables on Pre-Service Teachers’ Epistemological Beliefs in Farhangian University
بررسی تاثیر متغیرهای زمینه ای بر باورهای معرفت شناسی دانشجومعلمان در دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identification and validation characteristics of effective teacher primary Period
شناسایی و اعتبار سنجی ویژگی‌های معلم اثربخش دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Bicultural Art Experience in Intercultural Education ‎(Case study: 9 Years Old Brazilian Children)‎
نقش تجربه هنر دوفرهنگی در آموزش میان‌فرهنگی(نمونه موردی: کودکان 9 ساله برزیلی)‌
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Explaining Practical Knowledge (Skills and Activities) of Teacher Educator based on Competencie’s Reflective Practice
تبیین دانش عملی (مهارتها و فعالیتها) آموزشگر تربیت معلم مبتنی بر شایستگی عمل فکورانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Transdisciplinary Commitments in University Curriculum
تعهدات فرارشته‌ای در برنامه درسی دانشگاهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles