Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 9, Number 18 (2021-10)


Designing a STEM project-based curriculum in primary school
طراحی الگوی برنامه درسی مبتنی بر پروژه STEM در دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of using educational podcasts on academic achievement, learning motivation and creative learning of students in the fifth-grade elementary social studies course of Sabzevar
تأثیر استفاده از پادکست آموزشی بر پیشرفت تحصیلی، انگیزه یادگیری و یادگیری خلاقانه دانش‌آموزان در درس مطالعات اجتماعی پایه پنجم ابتدایی شهرستان سبزوار
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Assessing the quality of teaching the course “architectural design and urban” in the field of civil engineering
بررسی کیفیت اموزش درس "طراحی معماری و شهرسازی" در رشته مهندسی عمران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a personalized curriculum based on conceptual art in elementary school
طراحی الگوی برنامه درسی شخصی شده مبتنی بر هنرمفهومی در دوره ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Seventh Grade Mathematics Curriculum Evaluation: A Mixed research in Girls' Schools of Islamshahr
ارزشیابی برنامه درسی ریاضی پایه هفتم: یک مطالعه ترکیبی در مدارس دخترانه شهرستان اسلامشهر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The design and validity of the curriculum with an emphasis on the University of Entrepreneur (Case Study of universities in Tehran)
طراحی و اعتبار سنجی برنامه درسی با تأکید بر دانشگاه کارآفرین ( مطالعه موردی دانشگاه‌های شهر تهران)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Reflection on the Components of School Mathematics Curriculum in Iran
تأملی در مؤلفه‌های برنامه درسی ریاضی مدرسه‌ای ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Synthesis of the challenges of transfer from face-to-face education to virtual education in higher education with regard to the pandemic of Covid-19
سنتزپژوهی چالش‌ های انتقال از آموزش حضوری به آموزش مجازی در آموزش عالی با توجه به دنیاگیری کووید-19
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Descriptive evaluation disadvantages of elementary school from the perspective of Iranian curriculum planners
آسیب‎های ارزشیابی توصیفی دوره ابتدایی از نگاه برنامه‎ ریزان درسی ایران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Prerequisites of dialogical teaching-learning strategy, proportionate‎ to generational characteristics of today's ‎undergraduate students
پیش‌بایست‌های راهبرد یاددهی-یادگیری دیالوژیک، متناسب با ویژگی‌های نسلی دانشجویان دوره کارشناسی امروز
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

analysis of musical inquiry curriculum in the philosophy for children program (p4c)
تحلیل برنامه ی درسی کاوشگری موسیقایی در برنامه ی درسی فلسفه برای کودکان (فبک)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing and validation the Pattern for Self-Learning Package Specific to Multigrade Classes in second primary school
طراحی و اعتباریابی الگوی بسته آموزشی خودآموز کلاس‌های چندپایه در دوره دوم ابتدایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

It Is a Great Work, Attar's Manner
سخن سردبیر
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles