Journal archive for Google Scholar Robot!

Theory & Practice in Curriculum Journal

دوفصلنامه نظریه و عمل در برنامه درسی



Volume 7, Number 14 (2019-10)


Designing and validation of Internship curriculum pattern based on Collaborative Autobiography in Teacher Education in Iran
طراحی و اعتباربخشی الگوی برنامۀ درسی کارورزی مبتنی بر خود شرح حال نویسی مشارکتی در دانشگاه فرهنگیان
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

A Methodological Turn to Learning evaluation: An Inspired by Neuro-phenomenology
چرخش روش شناختی ارزشیابی از آموخته های دانش آموزان: مبتنی بر رویکرد عصب پدیدارشناسی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Identify and extract parent and teacher readings from the concept of participation in school affairs
شناسایی و استخراج قرائت اولیاء و مدیران از مفهوم مشارکت در امور مدرسه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The effect of flipped Classroom and Schwab’s invitation to inquiry method on the academic function on Biology course of students of tenth grade with modifying critical thinking
تاثیر روش و روش وارونه(معکوس) و دعوت به پژوهش شواب بر عملکرد تحصیلی درس زیست شناسی دانش آموزان پایه‌ی دهم با تعدیل‌گری تفکر انتقادی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Effect of Using Diagram- drawing Strategy, on Solving Mathematical Word Problems
تاثیر استفاده از راهبرد رسم شکل در حل مسایل کلامی ریاضی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Lived Experiences in Teachers’ Soldier about to Work in Rural Primary Schools
تجارب زیسته سرباز ‌معلمان از کار در مدارس ابتدایی روستایی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Design and validation of a curriculum pattern based on extracurricular activities in primary education based on Klein model
طراحی و اعتبار سنجی الگوی برنامه درسی مبتنی بر فعالیت های فوق برنامه در دوره ابتدایی بر اساس الگوی کلاین
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Theoretical Clarification of Reflective Narrative Writing and Student Teachers Professional Development: Providing a conceptual Model Base on Meta- Interpretation Synthesis
تبیین نظری روایت نگاری تاملی و توسعه حرفه ای دانشجو معلمان: ارائه مدل مفهومی مبتنی بر «سنتز فرا تفسیر»
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The nature and foundation of synergistic curriculum
واکاوی و تبیین ماهیت و مبانی برنامه درسی هم افزا(سینرژیک)
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Analysis of Parent Involvement Restrictions in Secondary School: A Phenomenology Study
واکاوی محدودیت های مشارکت والدین در مدارس متوسطه: مطالعه ای با رویکرد پدیدارشناسانه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Women Doctoral Students' Lived Experience of Gender in the Field of Education
جنسیت در تجربه زیسته زنان دانشجوی دکترای رشته علوم تربیتی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Designing a curriculum design for entrepreneurship education for junior high School Students
طراحی الگوی برنامه درسی آموزش کارآفرینی برای دانش‌آموزان دوره اول متوسطه
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles